پرواز یک فروند هواپیمای چینی نزدیک حریم هوایی کره جنوبی هشدار ارتش این کشور را در پی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، کره جنوبی اعلام کرد یک فروند هواپیمای چینی به مدت بیش از 4 ساعت نزدیک حریم هوایی این کشور تردد کرده است. نزدیک شدن این هواپیما به حریم هوایی کره جنوبی هشدار سئول به پکن را در پی داشت.

نیروهای نظامی کره جنوبی اقدام اخیر چین را یک اقدام «غیرمعمول» خواندند و اعلام کردند 10 جنگنده برای نظارت و کنترل اقدامات این هواپیمای چینی به پرواز درآمدند. با این حال، چین اعلام کرد حضور این هواپیما در نزدیکی حریم هوایی کره جنوبی یک اقدام معمول بوده است.

پرواز هواپیمای چینی در نزدیکی حریم هوایی کره جنوبی رأس ساعت 9 و نیم صبح سه شنبه از سوی نیروی هوایی این کشور رصد شد. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد: «نیروهای ما به هواپیمای چینی در خصوص متوقف کردن فعالیتش، که در راستای افزایش احتمال درگیری نظامی میان ارتش دو کشور بود، هشدار داد.»

این هواپیمای چینی حدود ساعت 2 عصر این منطقه را ترک کرد. مقامات ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران ادعا کردند احتمالا هواپیمای چینی یک هواپیمای جاسوسی بوده است.

روابط دیپلماتیک سئول و پکن در پی تصمیم کره جنوبی در خصوص استقرار سامانه دفاع موشکی پیشرفته آمریکا در خاک این کشور متشنج شد.

انتهای پیام/

نزدیک شدن یک هواپیمای چینی به حریم هوایی کره جنوبی

برچسب ها: چین ، هواپیما ، آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار