وزیر امور خارجه کره جنوبی از توقیف یک فروند کشتی چینی به سبب ارسال مخفیانه نفت به کره شمالی خبر داد.

کره جنوبی، کشتی چینی را به دلیل ارسال نفت به کره شمالی توقیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اکسپرس، وزیر امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: سئول یک کشتی چینی را که در فروش مخفیانه نفت به کره شمالی در برابر تحریم های سازمان ملل دست داشت، توقیف کرد.

وزیر خارجه کره جنوبی افزود: این کشتی چینی در حال انتقال محصولات نفتی تصفیه شده به یک کشتی کره شمالی در آب های بین المللی بود.

توقیف این کشتی زمانی رخ داد که اوایل هفته گذشته ماهواره ها فیلمی از این کشتی را درحال انتقال نفت به یک کشتی کره شمالی ثبت کردند. این درحالی است که با انتشار این فیلم، چین ارسال مخفیانه نفت به کره شمالی را تکذیب کرد.

اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خیلی سریع در حساب توییتر خود به این امر واکنش نشان داد و روز گذشته ادعا کرد که اگر چین همچنان اجازه دهد نفت به کره شمالی صادر شود، هیچ راهکار دوستانه ای برای پایان دادن به بحران کره شمالی وجود نخواهد داشت.

اوایل سال جاری میلادی، سازمان ملل تحریم هایی را علیه کره شمالی در واکنش به آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور اعمال کرد. تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای ترامپ علیه پیونگ یانگ و اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه جزیره کره در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است.


انتهای پیام/

 توقیف کشتی چینی توسط کره جنوبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرامت سلیمی
۱۱:۱۶ ۰۸ دی ۱۳۹۶
چطور کشور ضعیف و کوچکی مثل کره جنوبی جرات می کنذ جلوی کشتی یک ابرقدرت مثلا" اتمی به نام چین را بگیرد.

معلوم است که دولت چین از خود اختیاری ندارد.
آخرین اخبار