وقفه توزیع دارو‌های خاص مشکلاتی را برای بیماران خاص ساوه به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در جلسه‌ای با حضور نمایندگان بیمه‌های استان مرکزی، مسئولان دانشکده علوم پزشکی ساوه فرماندار ساوه، مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران ام اس ساوه و حومه و متصدی داروخانه توزیع داروی بیماران خاص در ساوه علت وقفه ۶ روزه در توزیع دارو به بیماران خاص به ویژه مبتلایان به ام اس در این شهرستان بررسی شد.

بهاروند فرماندار ساوه در این جلسه با بیان اینکه ناهماهنگی بین شورای هماهنگی بیمه‌های استان مرکزی و دانشکده علوم پزشکی موجب شد توزیع دارو به بیماران خاص ساوه با وقفه چندروزه مواجه شود که تبعات آن گریبانگیر مردم و بیماران شد گفت: بیماران نباید تاوان ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی را بدهند و هیچ عذری برای وقفه در توزیع داروی بیماران خاص ساوه پذیرفته نیست.


بهاروند افزود: تامین داروی مورد نیاز بیماران خاص مساله بسیار مهمی است که هیچ عذر و کوتاهی در تعلل آن قابل قوبل نیست و باید مسئولین دانشکده علوم پزشکی ساوه با هماهنگی بیمه‌ها ترتیبی اتخاذ می‌کردند که مشکلی در تامین داروی بیماران بوجود نمی‌آمد گرچه به محض اطلاع از موضوع دستور تامین داروی بیماران به هر نحو ممکن را برای جلوگیری از توقف در ادامه درمان آنان صادر کردم.

بازگشت آرامش به بیماران خاص ساوه

وی با اشاره به اختلاف موجود بین بیمه‌ها و دانشکده علوم پزشکی در نحوه توزیع دارو توسط بخش دولتی یا خصوصی، اضافه کرد: این ناهماهنگی بوجود آمده موجب بروز نا آرامی در بین بیماران خاص ساوه شد که با تمهیدات صورت گرفته در تامین داروی مورد نیاز بیماران آرامش به آن‌ها برگشت.

فرماندار ساوه خواستار برطرف کردن مشکلات دارویی بیماران به هر نحو مقتضی شد و ادامه داد: با وجود اینکه بخش دولتی به دلیل محدودیت منابع مالی موضوع توزیع دارو را به داروخانه‌های بخش خصوصی واگذار کرده است، لازم است تا هماهنگی لازم توسط بیمه‌ها و دانشکده علوم پزشکی ساوه برای اتخاذ تصمیمی صحیح در توزیع به موقع دارو به بیماران اقدام عاجل صورت دهند تا تعللی در روند ارائه خدمات دارویی به بیماران پیش نیاید.

نا هماهنگی بین بیمه‌ها و دانشکده علوم پزشکی بیماران خاص را سر درگم کرد

ملیحه کیکاوسی مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران ام اس ساوه و حومه هم در این جلسه گفت: نا هماهنگی بین بیمه‌ها و دانشکده علوم پزشکی موجب شده بود که بیماران خاص از جمله بیماران مبتلا به ام اس دچار یک سردرگمی در تامین دارو‌های مورد نیاز شوند.

کیکاوسی افزود: توقف ۶ روزه در توزیع داروی بیماران ام اس مشکلاتی را برای این بیماران بوجود آورده بود به گونه‌ای که در صورت ادامه این روند التهابات جدی به بیماران وارد و در درمان آنان اختلال ایجاد می‌شد.

لزوم هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی برای تامین به موقع دارو

وی بر هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی بر تامین به موقع داروی بیماران خاص تاکید و اضافه کرد: انتظار بیماران خاص این است که در خصوص شیوه تامین داروی مورد نیاز خود تعیین تکلیف شوند اینکه باید دارو را از بیمارستان شهید مدرس وابسته به دانشکده علوم پزشکی ساوه و یا داروخانه بخش خصوصی دریافت کنند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران ام اس ساوه و حومه ادامه داد: با توجه با استقلال حوزه سلامت شهرستان ساوه و احداث دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان انتظار بیماران این است که مراکزی نظیر ۱۳ آبان یا هلال احمر که در بسیاری از نقاط کشور دایر است در ساوه هم احداث شود تا مشکلی در تامین داروی بیماران بوجود نیاید.

 

زیر بار نرفتن بیمه‌ها علت توقف توزیع داروی بیماران ام اس در ساوه


جودکی متصدی داروخانه معرفی شده از سوی دانشکده علوم پزشکی ساوه برای توزیع داروی بیماران خاص در ساوه گفت: علت توقف چند روزه توزیع دارو به بیماران ام اس این شهرستان این بود که بیمه‌ها اعلام کرده بودند در صورت توزیع این دارو‌ها توسط داروخانه بخش خصوصی هیچگونه وجهی بابت دارو پرداخت نخواهد شد.

جودکی افزود: از زمانی که توزیع دارو به این داروخانه واگذار شده خدمات دارویی بدون هیچ مشکلی دارو به بیماران ارائه و تامین دارو به مقدار مورد نیاز صورت گرفته است.

تامین داروی مورد نیاز بیماران خاص ساوه از زمان آغاز قرارداد 

وی اضافه کرد: این داروخانه بنا بر دستورالعملی که از سوی دانشکده علوم پزشکی صادر شده است در مدت زمان آغاز قرارداد داروی مورد نیاز را تامین و نظارت‌های صورت گرفته نیز حاکی از رضایت کامل بیماران داشته و هیچ مورد شکایتی هم صورت نگرفته است.

متصدی داروخانه توزیع داروی بیماران خاص در ساوه ادامه داد:رضایت بیماران در مدت زمانی که توزیع دارو توسط این داروخانه صورت گرفته و بدون دریافت هیچگونه فرانشیزی از بیماران مبتلا به ام اس داروی مورد نیاز توزیع شده است بیانگر آن است که بخش خصوصی کارآمدتر از بخش دولتی عمل کرده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.