طرح ویژه نوروزی نظارت بربازار فارس با حضور بیش از ۱۷۰ بازرس تا پایان فروردین ۹۷ ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در استان فارس ویژه نوروز تا پایان فروردین ۹۷ ادامه دارد.

همتی با اشاره به وجود ۱۴۰ هزار واحد صنفی در فارس، گفت: در اجرای این طرح و رصد روزانه بازار شب عید، بیش از ۱۷۰ بازرس رسمی و افتخاری شامل ۱۴۰ بازرس رسمی این سازمان و ۳۰ بازرس افتخاری حضور خواهند داشت.

وی افزود: علاوه بر این، از هر اتحادیه صنفی استان (۶۰۰ اتحادیه) حداقل یک بازرس نیز بر فعالیت واحد‌های صنفی زیرمجموعه آن اتحادیه نظارت دارد.

همتی ادامه داد: این بازرسی‌ها با توجه به شرایط حساس روز‌های پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی و همچنین افزایش تقاضا نسبت به برخی کالا‌ها و خدمات به ویژه کالا‌های اولویت دار و با هدف جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح در بخش کالایی مواردی مانند نان، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، شکر، پوشاک، کیف و کفش، آجیل، خشکبار و شیرینی را شامل می‌شود و در بخش خدماتی نیز شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی، دریایی، واحد‌های اقامتی، رستوران ها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، انبارها، سردخانه ها، میادین میوه و تره بار بازرسی خواهند شد.

همتی بیان کرد: در ایام نوروز، کشیک‌ها و گشت‌های نظارت و بازرسی همانند سایر روز‌ها فعال خواهند بود و با هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی برخورد خواهند کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: از ابتدای اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۷ تاکنون، در مجموع ۹ هزار و ۲۴۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی در بازار‌های این استان انجام شده است.

همتی بیان کرد: در این بازرسی ها، ۲۸۵ مورد تخلف شناسایی شده و ۲۸۵ فقره پرونده برای واحد‌های متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل که تخلفات احراز شده پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی گفت: عمده این تخلفات شامل گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت می‌شود که در این پرونده‌ها در مجموع بیش از یک میلیارد و ۲۶۲ ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نشدن نرخنامه و عدم صدور صورتحساب از سوی واحد‌های صنفی، از طریق تماس با شماره تلفن گویای ۱۲۴ سامانه ستاد خبری این سازمان و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها، موارد تخلف را گزارش دهند.
انتهای پیام/ر

رصد روزانه بازار شب عید در استان فارس

برچسب ها: صنعت ، معدن ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.