یکی از مشاوران ارشد باب کورکر اعلام کرد وی از تصمیم خود مبنی بر ترک کنگره آمریکا در پایان سال جاری میلادی منصرف نشده است.

باب کورکر جمهوری‌خواه قصد نامزدی در انتخابات سنا را نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، باب کورکر، سناتور جمهوری خواه آمریکا از ایالت تنسی، قصد ندارد در انتخابات مجلس سنا نامزد شود. تاد وُمک، مشاور ارشد کورکر، امروز (سه شنبه) در این باره گفت: سناتور کورکر معتقد است تصمیمی که ماه سپتامبر برای عدم نامزدی در انتخابات سال 2018 میلادی اتخاذ کرد، تصمیم درستی بوده است و او در پایان سال جاری سنا را ترک خواهد کرد.

مارشا بلکبرن، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا که در صورت عدم انصراف کورکر، رقیب وی در انتخابات سنا محسوب می‌شد، در واکنش به تصمیم سناتور تنسی از جمهوری خواهان خواست در حمایت از وی متحد شوند. بلکبرن در این باره گفت: اکنون ما می توانیم با یکدیگر متحد شویم و بر شکست دادن فیل بردسن، نامزد دموکرات این انتخابات، در ماه نوامبر تمرکز کنیم.

کورکر اخیراً با مقامات کاخ سفید و اعضای حزب جمهوری خواه درباره امکان انصراف از تصمیم خود مبنی بر عدم نامزدی در انتخابات سنا، گفتگوهایی داشت. جمهوری خواهان نگران آن هستند که فیل بردسن دموکرات در این انتخابات بر بلکبرن پیروز شود.

نتایج نظرسنجی اخیر که توسط گلن بولگر جمهوری خواه برگزار شد و فاکس نیوز آن را منتشر کرد نشان می دهد بردسن (با 47 درصد آرا) از بلکبرن با (45 درصد آرا) پیش است. جمهوری خواهان در حال حاضر با تفاوت ناچیزی (51 کرسی در برابر 49 کرسی) اکثریت کرسی های سنا را در اختیار دارند.

جمهوری خواهان معتقدند پس از بازنشستگی اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و جان مک‌کین، سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا به دلیل بیماری، در پایان سال جاری میلادی، دانش کورکر در زمینه سیاست خارجی از اهمیت بسزایی برخوردار است. این در حالی است که ستاد انتخاباتی بلکبرن به این استدلال ها واکنش نشان داده است. آندره‌آ بوزک، سخنگوی این ستاد، کسانی را که معتقد هستند بلکبرن نمی تواند در انتخابات عمومی پیروز شود، به طرفداری از تبعیض جنسیتی متهم کرده است.

انتهای پیام/

بازنشستگی سناتور کورکر در پایان سال جاری میلادی

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار