برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم زمستانی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت‌های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، بوستان رازی است که در ضلع جنوبی شهر تهران در منطقه 11  احداث شده است. این بوستان دارای مساحتی برابر با 257899 مترمربع بوده و  در سال 1376 در پایتخت تاسیس شده است.

بسته گردشگری برای پنج شنبه/////////بوستان رازی فضایی دلنشین برای تعطیلاتی خوب و مفرح

فراموش نکنید که بوستان رازی دارای رستوران و کافی‌شاپ بوده و مجهز به پارکینگ ۲۴ ساعته است و در صورت بازدید از این بوستان مشکلی در خصوص پارک اتومبیل خود نخواهید داشت.

یکی از شهربازی های منطقه مرکزی شهر تهران در جنب بوستان رازی واقع شده است  و با وسایل تفریحی متنوع گزینه خوبی برای سپری کردن ساعاتی خوب و خوش را برای شما و خانوداه تان و به ویژه برای کودکان و نوجوانان شما فراهم می کند.

بسته گردشگری برای پنج شنبه/////////بوستان رازی فضایی دلنشین برای تعطیلاتی خوب و مفرح

پوشش گیاهی بوستان رازی

بوستان رازی دارای انواع درختان سرسبز و زیبایی است و فضای سبز چشم نوازی را برای گردشگران خود ایجاد کرده است و حال و هوای دلنشینی را رقم زده است.

به طور کلی در تشریح پوشش گیاهی فضای سبز این بوستان باید از وجود انواع درختان اقاقیا، چنار، سرو نقره‌ای، بلوط همیشه سبز، گل یخ، کاج، سدروس، زیتون، بید مجنون، گوجه گل، زردآلو، اکالیپتوس، افرا، زبان گنجشک، سرولاوسون، صنوبر، ارغوان، تبریزی، لیلکی، ختمی، میخک هندی و سایر درختان کاشته شده در بوستان نام برد.

بسته گردشگری برای پنج شنبه/////////بوستان رازی فضایی دلنشین برای تعطیلاتی خوب و مفرح


امکانات رفاهی بوستان رازی

از جمله امکانات بوستان رازی می‌توان به زمین بازی ویژه کودکان، شهربازی، فرهنگسرا، کتابخانه ای با بیش از 25 هزار جلد کتاب، مجتمع سینمایی خانوادگی(با 3 سالن مجزا) و همچنین وجود یک دریاچه مصنوعی اشاره کرد و جالب است بدانید در این دریاچه فانوس دریایی نیز وجود دارد. همچنین مجتمع سینمایی خانوادگی پردیس رازی به بهترین سیستم‌های تصویری و صوتی مجهز شده است و بهتر است بدانید که این مجتمع سینمایی شامل 3 سالن به ظرفیت های 250، 150، 250 نفر است.

کتابخانه بوستان رازی در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 23 شب و روزهای جمعه و تعطیل از ساعت 8 تا 16 عصر کتابخانه به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌کند.

نورپردازی زیبا و منحصر به فردی که در نقطه میانی دریاچه بوستان رازی وجود دارد، زیبایی این بوستان را در شب ها برای گردشگران دو چندان کرده است.

بسته گردشگری برای پنج شنبه/////////بوستان رازی فضایی دلنشین برای تعطیلاتی خوب و مفرح

لذت قایق سواری در دریاچه بوستان رازی

به خاطر داشته باشید که در دریاچه بوستان رازی امکان ماهیگیری با قلاب وجود دارد و همچنین با وجود چند قایق در دریاچه امکان تجربه دلنشین قایق سواری برای شما مهیا است و این موضوع عامل جذب گردشگران به این بوستان شده است.

از دیگر امکانات موجود در بوستان رازی سالن سرپوشیده برای ورزش‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال و زمین فوتبال با چمن مصنوعی و طبیعی، زمین اسکواش، باشگاه پینت بال، جاده سلامت(مسیر ورزش صبحگاهی با امکانات ورزشی)، زمین اسکیت، باشگاه روباز پینگ پنگ، پیست دوچرخه سواری(امکان کرایه دوچرخه در در ورودی بوستان)، سایت بازی‌های کامپیوتری، بازارچه صنایع دستی، سفره‌خانه سنتی، آکواریوم، نمایشگاه فصلی کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز مشاوره نیروی انتظامی، انجمن ایدز ایران، انجمن دارت، خانه کشتی، کبوترخانه و 2 باب مسجد است.

توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رفتن به بوستان رازی

بهترین مسیر برای رفتن به بوستان رازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های تندروی خط آزادی به مقصد خاوران خود را به بوستان رازی برسانید. در نظر داشته باشید که با استفاده از اتوبوس‌های این خطوط باید در ایستگاه میدان رازی یا همان میدان گمرک سابق، از اتوبوس پیاده شوید و در یک پیاده روی کمتر از 3 دقیقه خود را به این بوستان زیبا برسانید.

در صورت استفاده از خودروی شخصی نیز می‌توانید با عبور از میدان انقلاب و پشت سر گذاشتن میدان پاستور، میدان حر، در نهایت به میدان قزوین و  به پارکینگ این بوستان وارد شوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار