رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در ۱۰ ماه امسال یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون دلار کالا از گمرک‌های استان و کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت ۴۵۹ میلیون دلار کالا از گمرک استان و ۶۵۶ میلیون دلار از طریق گمرک کشور صادرات داشته ایم.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۱۱۱ مجوز طرح توسعه‌ای صادر کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به تسهیلات رونق تولید گفت: کل تسهیلات پرداختی بهین یاب شبکه بانکی استان پنج هزار میلیارد تومان بوده است که ۱۳ و نیم درصد کل تسهیلات را تشکیل می‌دهد.

پرزحمت، سهم اشتغال استان را در بخش صنعت، معدن و تجارت هشت هزار نفر بیان کرد و گفت: در ۱۰ ماه امسال هفت هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۷ آماده افتتاح پروژه‌های ملی با حضور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور هستیم.

پرزحمت گفت: در مجموع ۱۴ پروژه ملی و استانی و ۱۰ پروژه استانی در قزوین در بخش صنعت و معدن آماده بهره‌برداری است.

وی توضیح داد: استان قزوین در بخش صنعت رتبه سه کشور و در بخش ماشین‌آلات رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: در بحث بهین یاب رتبه چهار کشاورزی و در رونق تولید رتبه نخست کشور را دارد.

پرزحمت ادامه داد: در زمینه مشوق‌های صادراتی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در کشور برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده است و در اختصاص یارانه به بخش تولید هم از مصوبات سال ۹۷، پنج هزار میلیارد تومان در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

این مسؤول با اشاره به ثبت‌نام واحد‌های تولیدی و صنعتی در زمینه نوسازی و بازسازی گفت: این طرح از یک ماه گذشته آغاز شده که بدون محدودیت است.
پرزحمت در ادامه با اشاره به تسهیلات سرمایه ثابت گفت: این تسهیلات، سال آینده افزایش می‌یابد چراکه سرمایه ثابت سبب افزایش اشتغال در استان و کشور می‌شود.

این مسؤول مطرح کرد: ۵۷ واحد صنعتی در استان مشکلات کارگری، واگذاری غیراهل و تسهیلات دارد که سال آینده در اولویت کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با ایجاد واحد‌های جدید و اجرای طرح توسعه، زمینه اشتغال هفت هزار نفر در بخش صنعت فراهم شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه از برگزاری نمایشگاه بهاره در استان خبر داد.

به گفته وی، در ۱۱ ماهه نخست امسال در بازرسی از ۱۱۴ هزار اصناف، ۷ هزار و ۴۰۰ پرونده تخلف برای صدور رأی به سازمان تعزیرات ارسال شده است.

انتهای پیام/

نشست خبری رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قزوین

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار