یک روان‌شناس گفت: صبر و حوصله در برطرف کردن مشکل باعث افزایش اعتماد به نفس افراد و درس گرفتن از شکست‌ها می‌شود.

صبر در برابر مشکلات اعتماد به نفستان را بالا می‌بردغلامعلی افروز روانشناس و استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص  دلیل زودجوش بودن برخی از افراد با اشاره به اینکه ظرفیت‌های روانی افراد متفاوت و بی‌نهایت است اظهار کرد: به همین دلیل برخی از انسان‌ها از ظرفیت روانی و روحی پایینی برخوردار بوده و بلافاصله بعد از وقوع اتفاقی ناخوشایند زود عصبانی می‌شوند.

افروز خاطر نشان کرد: افراد با ظرفیت روانی پایین، به دلیل استرس و فشارهای کاری روزمره و یا شوک‌های عصبی که در اثر اتفاقات مختلف در آنها ایجاد شده است زودتر از سایر انسان‌ها از کوره در رفته و عصبانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد بر اثر تجارب ناخوشایند در زندگی سریع برانگیخته می‌شوند خاطرنشان کرد: اگر افراد نسبت به مسائل اطلاعات داشته باشند، مشکلات را از بالا و به صورت کوچک نگاه کنند و به اصطلاح در مواجه با مشکلات پرواز کنند مشکلات برای آنها کوچک و قابل حل می‌شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: هنگامی که افراد اعتلای روانی پیدا کنند ظرفیت روحی و روانی آنها افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه مشکلات را کوچک دیده و می‌توانند به اصطلاح‌ آنها را قبضه کنند.

افروز ادامه داد: اگر برای افراد مشکلی ایجاد شود باید آن را به فال نیک بگیرند و با صبر و حوصله سعی در برطرف کردن آن مشکل داشته باشند که این کار باعث افزایش اعتماد به نفس و درس گرفتن از شکست‌ها می‌شود.

وی یاد آور شد: افرادی که دارای ظرفیت روحی و روانی بالایی هستند هیچ وقت به صورت انفجاری عمل نکرده و همیشه با طمانیه کارهای خود را به پیش می‌برند.

انتهای پیام/

با طمانیه کار کردن نشانه ظرفیت روانی بالا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار