مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: خوشبختانه مورد خاصی از حملات باج افزارها در استان سمنان گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه‌ امضاءتفاهم‌نامه سه جانبه ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پدافند غیرعامل استانداری و دو شرکت فنی و مهندسی در استانداری سمنان گفت: خوشبختانه مورد خاصی از حملات باج افزارها در استان سمنان گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت در دنیای تکنولوژی و نیاز روز ارتباطی با دنیا، این مهم می‌طلبد که در برابر حملات سایبری یک گام جلوتر از دشمن حرکت کنیم که با انعقاد این تفاهم‌نامه می‌توانیم امنیت سایبری را در استان افزایش دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با شناخت تهدیدها و فرصت‌ها بستر امنی را برای استفاده از تکنولوژی در جوامع امروزی فراهم می‌کند که امیدواریم ضمن امنیت فضای سایبری دستاوردهای خوبی را نیز به همراه داشته باشد و بتوانیم با شناسایی اهداف دشمن حملات آن‌ها در این حوزه نقش بر آب کنیم.

ایرج کارخائی گفت: فعالیت‌های بسیار خوبی در دانشگاه سمنان صورت گرفته است که با استفاده از این دو شرکت فنی و مهندسی می‌توانیم آزمایشگاه امنیت شبکه به عنوان بستر اصلی حوزه سایبری در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار داشت: صحبت روز دنیا توان نظامی نیست بلکه با انواع تهدیدهای نرم افزاری و سخت افزاری از سوی دشمن مواجه هستیم و باید در این زمینه علم خود را به‌روز کنیم.

انتهای پیام / ق

تفاهم‌نامه سه جانبه باهدف ارتقاء امنیت سایبری در سمنان منعقد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.