جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دامغان گفت: ۳۹ گروه و کانال مجازی در شهرستان دامغان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ محمد مهرابی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دامغان در نهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان دامغان به میزبانی فرمانداری گفت: به‌طور میانگین هر گروه و کانال فضای مجازی در شهرستان دامغان بین ۶۰۰ تا یک هزار نفر عضو دارد.

وی افزود: هتک حیثیت، سرقت، کلاه‌برداری، جرائم حوزه حریم شخصی، نشر اکاذیب و انتشار آن در فضاهای مجازی از مهم‌ترین تخلفات جرائم فضای مجازی در شهرستان دامغان است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دامغان تصریح کرد: تاکنون ۴۵ پرونده جرائم سایبری و فضای مجازی از سوی پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان تشکیل‌شده است.

سرهنگ محمد مهرابی اظهار داشت: ۳۸ مورد از تخلفات جرائم سایبری و فضای مجازی یعنی ۷۰ درصد از جرائم، توسط پلیس فتا کشف‌شده و مابقی پرونده‌ها در دست بررسی هستند.

وی گفت: برای تامین امنیت فضای سایبر به مشارکت مردمی نیاز است چراکه پلیس فتا در برخورد با کاربران متخلف فضای مجازی و سایبری و افرادی که از طریق فضاهای مجازی به دنبال تخلفات و انتشار مطالب کذب و فیلم‌برداری از محافل خصوصی و انتشار آن در فضای مجازی هستند مماشات نخواهد کرد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دامغان اظهار داشت: ۱۷۰ مورد جلسه توجیهی برای مردم در بحث فضاهای مجازی و سایبری از سوی کارشناسان پلیس تشکیل‌شده که با نحوه وقوع جرائم فضاهای مجازی و سایبری و مصادیق آن آشنا شوند.

انتهای پیام / ق


۴۵ پرونده جرائم سایبری و فضای مجازی در دامغان تشکیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.