معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود مشاور در مدارس ابتدایی از تدوین نظام جامع راهنمایی و مشاوره خبر داد.

نظام راهنمایی و مشاوره برای دانش آموزان تدوین می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش باغبانان بوستان تربیت در جمع خبرنگاران عنوان کرد: برنامه ای برای راهنمایی و مشاوره ترتیب داده ایم که شامل نظام جامع راهنمایی و مشاوره است و مسیر راهنمایی و مشاوره را مشخص می کند.

وی از تدوین پیش نویس این نظام در روزهای آینده خبر داد و گفت: این پیش نویس بعد از تدوین به شورای عالی آموزش و پرورش می رود.

امکانات و منابع انسانی در آموزش و پرورش محدود است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود مشاور در مدارس اظهار کرد: این کمبود در مدارس ابتدایی مشهود است، اما امکانات و منابع انسانی در آموزش و پرورش محدود است و باید مسیرها و ظرفیت های دیگری را انتخاب کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه امروز دوره ای است که بار رشد علمی، سیاسی، اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر عهده مربیان تربیتی است، یادآور شد: با توجه به این شرایط ارتقای منزلت و جایگاه توانمندی های آن ها از مهم‌ترین اولویت های کاری ماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار