کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد در زاهدان به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید، ولی اکنون دستگاه نداریم که غلظت غبار را اعلام کنیم.

مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: اکنون سرعت وزش باد در زاهدان ۶۵ کیلومتر بر ساعت است، ولی کیفیت دید در زاهدان ۱۰ کیلومتر است، ولی اکنون دستگاه نداریم که غلظت غبار را اعلام کنیم.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود:چون باد شدید داریم و غبار نداریم، اکنون غلظت غبار پایین است، با بارندگی‌هایی که چند روز اخیر داشتیم، امروز گردوخاک زیادی بلند نشد.

وی افزود: اکنون دید در نصرت‌آباد و چابهار به دلیل باد شدید و گردوخاک به ترتیب به ۵۰۰۰ هزار و ۳۰۰۰ متر رسیده است.

فرجی بابیان اینکه غبار ناشی از باد جنوبی امروز به شمال استان درحرکت است، افزود: اکنون غبار سبب شده تا دید در زابل به ۵۰۰۰ متر برسد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در استان که امروز شروع‌شده، تا اواسط وقت فردا ادامه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه در جنوب استان نیز وزش باد شدید است، گفت: بر اساس اخطاریه صادرشده در محور‌های ایرانشهر- بم و زاهدان – بم امکان اختلال در تردد وجود دارد.

فرجی در بخش دیگری از شروع فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و افزود: از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر دوشنبه فعالیت سامانه بارشی در استان تقویت می‌شود به طوری که رعدوبرق در نواحی جنوبی، شهر‌های شمالی، ارتفاعات مرکزی و برخی نقاط ساحلی استان پیش‌بینی می‌شود و علاوه برآبگرفتگی معابر، بارش تگرگ، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی در این مناطق وجود دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با تشدید شدت وزش باد، همراه با رگبار و رعدوبرق باران، تندباد و مه، دریای عمان طی دو روز آینده مواج است.

انتهای پیام/ع

طوفان شن درسیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار