با حضور نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دومین همایش اقامه اولین نماز جمعه سیستان در ۱۴۱ سال قبل در بنجار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش اقامه اولین نماز جمعه سیستان در ۱۴۱ سال قبل که در مصلی بنجار برگزار شد، عنوان کرد: نماز جمعه سنگری است که در آن با تکیه بر حضور مردم و مسئولان در کنار هم، به مشکلات جامعه رسیدگی می‌شود.

آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: قدمت برپایی نماز جمعه در ۱۴۱ سال پیش برای مردم سیستان نشان دهنده روحیه معنوی این مردم است.

وی تصریح کرد: نسل فعلی و نسل آینده اگر تصاویر زیبایی از نسل‌های غیرتمند گذشته در ذهن خود داشته باشند به طور حتم همیشه عزتمند، سرافراز و سربلند خواهند دید.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر امروز نسل جوان و نوجوانان بداند که امام جمعه بنجار، آیت الله حاج شیخ علی اکبر سیستانی ۱۴۰ سال قبل، تحریم فروش گندم را به عوامل انگلیسی‌ها در این منطقه صادر کرده بر غرور دینی و ملی آن‌ها افزوده خواهد شد.

آیت الله سلیمانی تاکید کرد: سیستان علمای بزرگی از قبیل: ایوب بن ابی تمیمه سیستانی و شخصیت‌های شاخص و تاریخی همچون یعقوب لیث، سرزمین آثار باستانی، انبار غله ایران، محل قیام مردانه تاریخی، نگین زیبای کشور سرافراز ایران، سرزمین اسطوره‌ها و سرزمینی که مردم آن با باد می‌خوابند و با باد بیدار می‌شوند است.

در ادامه امام جمعه بنجار حجت الاسلام محمود پارسا بیان کرد: هدف از برگزاری این مراسم تکیه بر روحیه خودباوری و شناخت نسل جوان از ارزش‌های دینی و مذهبی منطقه است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده شهدا و ائمه جمعه منطقه سیستان توسط قرارگاه شهید هراتی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ع

دومین همایش اقامه اولین نماز جمعه  دربنجار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار