فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ارتقای فرهنگ جوامع با انجام برنامه های، مدون، اصولی، کاربردی، کارشناسی و برنامه ریزی شده بدون شک در دراز مدت موجبات امنیت اجتماعی را فراهم می‌کند.

ارتقای فرهنگی میانبری برای امنیت اجتماعیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: هر چند اجرای طرح‌های مختلف امنیتی از سوی پلیس به صورت شبانه روزی، اقدامی همیشگی و قابل تحسین است به طوری که همواره نمود آن با احساس امنیت در جامعه رخ نموده است، اما این بار پلیس با نگاهی قابل تحسین و ارزشی طرحی را در حال اجرا دارد که به طور قطع می‌تواند امنیت اجتماعی را در آینده‌ای نه چندان دور در جامعه نهادینه کند.

وی اظهار داشت: قبل از این، مفهوم امنیت از دید عوام بیشتر متوجه دستگاه قضایی و انتظامی بود این در حالی است که اکنون پلیس با ابتکار عملی زیبا و عقلانی، آحاد شهروندان، رسانه ها، روحانیون و ... را به عنوان ارکان امنیت به میدان آورده است.

وی تصریح کرد: پلیس می‌خواهد با جلب مشارکت عمومی جامعه در عرصه نظم و امنیت بدون در نظر گرفتن زمان و مکان، مسئولان و مردم را به بسترسازی در عرصه امنیت اجتماعی دعوت کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:: ارتقاء امنیت با اقدامات بی وقفه و قابل تقدیر نیروی پلیس در ادوار و عرصه‌های مختلف، انتظارات جامعه را نیز در این بخش ارتقا داده، به طوری که اکنون می‌طلبد نقش مشارکتی آحاد جامعه بیش از پیش در امنیت اجتماعی تبیین شود.

سردار بنی اسدی فر افزود: رزمایش اخیر پلیس در جنوب و شرق استان کرمان که با نگاهی این چنینی در این استان برگزار شد، می‌تواند یکی از اقدامات مهم و مفید پلیس این استان در بُعد نهادینه کردن مشارکت مردم در ارتقای امنیت اجتماعی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: با نگاهی به منطقه خاورمیانه و ارزیابی امنیت اجتماعی موجود در کشور‌های واقع در این منطقه بدون کارشناسی کردن این مهم می‌توان دریافت امنیت در ایران به برکت خون شهدا و ایثار نیرو‌های خدوم انتظامی و امنیتی آنگونه فراهم است که توقع و انتظار مردم این آب و خاک را در این بخش افزایش داده است.

وی ادامه داد: اقدام آموزشی ارزشمند کارشناسان پلیس با همکاری مراکز آموزشی در مناطق جنوب و شرق استان کرمان از نظر تدابیر و اقدامات پیشگیری از جرم نقطه مقابل تشکیل پرونده‌های مختلف در سطح مراجع قضائی است.

وی تصریح کرد: این طرح به نوعی مردم را مرجع و هدف امنیت قلمداد کرده و از مشارکت آن‌ها در این بخش بهره می‌برد که جای بسی افتخار و تحسین دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:هر چند در ادوار مختلف دریافته ایم هر جا از امکان و ظرفیت مردمی در اقدامات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بهره برده ایم موفقیت از آن ما بوده و هر کجا از این ظرفیت بی مانند غافل مانده ایم ناخودآگاه از هدف فاصله گرفته ایم.

سردار رضا بنی اسدی فر افزود: ارائه آموزش‌هایی همچون کنترل خشم و توانایی در مدیریت زمان بحران از جمله اقداماتی است که می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر پرونده‌های ورودی به دستگاه‌های انتظامی و امنیتی باشد.

وی تصریح کرد: گذاردن پایه‌های امنیت در مهدکودک‌ها و مدارس با ارائه آموزش‌های مورد نیاز، هدف پلیس است که خود می‌تواند بیس یه اقدامی انقلابی را در حوزه امنیت اجتماعی پایه گذاری کند اقدامی که باقیات و صالحات زیادی را خواهد داشت.

وی بیان کرد: باید در این راه دشوار به جایی رسید که در حوزه امنیت اجتماعی نیرو‌های امنیتی و انتظامی کمترین سهم و مشارکت عمومی بیشترین جایگاه را داشته باشد.

سردار بنی اسدی فر گفت: اما اکنون کرمان به عنوان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور می‌تواند پایلوت اجرای طرح امنیت اجتماعی در کشور باشد، استانی که همدلی و همراهی مردم و مسئولان درطرح هایی، چون طرح‌های اقتصادی، مدیریت کاهش مصرف آب و ... زبانزد مسئولان رده اول کشور است.

انتهای پیام/ح

امنیت پیش نیازی بنام ارتقای فرهنگی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار