محب خدایی گفت: هتلها اعلام آمادگی کرده اند که خدماتشان را با ۵۰ درصد تخفیف به فعالان عرصه آموزش و پرورش ارائه دهند.

اعلام آمادگی هتل‌ها برای ارائه خدمات به فرهنگیان با۵۰ درصد تخفیفبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری اعلام برنامه های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر_ویژه نوروز ۱۳۹۷  امروز در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست گفت: به نوروز نزدیک می‌شویم و باید برنامه ریزی کنیم که طبق مصوبات، بین مناطق گردشگری هماهنگی ایجاد کنیم. نوروز یکی از وعیدهای ما هست و فرصت مغتنمی برای افزایش سفرهای داخلی است. ما در نوروز ۹۷ تلاش می کنیم که سفر را در تمام مناطق کشورمان توزیع کنیم و سفرها را به مناطق کمتر شناخته شده هدایت کنیم. در واقع می خواهیم مناطق کمتر شناخته شده را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

وی چهارفصل بودن کشورمان را وجه تمایز این سرزمین با سایر کشورهای توانا در جذب گردشگر دانست و اظهار کرد: ما می توانیم با استفاده از این ظرفیت تورهای ارزان قیمتی داشته باشیم تا بتوانیم جاذبه های گردشگری کشورمان را مطرح کنیم. در نوروز  ۹۷ نوروزگاه ها را بیش از پیش معرفی می کنیم و جشنواره هایی را در همه مناطق گردشگری برگزار می کنیم؛ البته تلاش می کنیم با مشارکت جمعی همه نهادها برنامه ریزی مناسبی برای نوروز داشته باشیم. به عنوان مثال برنامه رالی تور را خواهیم داشت و سعی میکنیم که نوروز امسال در قالب جشنواره فرهنگی اقوام برگزار شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: مسئولان همدان برنامه های هویت محوری را برای آشنایی کودکان سراسر کشور با ظرفیت های گردشگری این سرزمین فراهم کرده اند. البته امروز  ۵ نقطه در نقشه گردشگری ما هستند که کمتر دیده شده اند. در بحث گردشگری خارجی جامعه هتل داران کشور اعلام کردند که تورهای ارزان قیمتی را برای گردشگران خارجی تعریف کنند و ما امیدواریم که با کمک جامعه هتلداران بتوانیم تورهای ارزان قیمت جهانی را تعریف کنیم.

محب خدایی تصریح کرد: نوروز را آغاز فصل جدیدی برای گردشگری کشور می دانیم. امسال در بحث ستاد نوروزی شاهد راه اندازی دو سامانه خاص خواهیم بود و یکی از این سامانه ها با هدف دسترسی به خدمات نوروزی از یک پنجره واحد راه اندازی می شود. نظارت آنلاین نیز در دستور کار ما قرار گرفته است و قرار بر آن است که فاز اول این سامانه در خصوص هتل ها و رستوران ها انجام شود؛ یعنی شما با مراجعه به رستوران و هتل می توانید شکایت احتمالی خودتان را از طریق تلفن همراه به ستاد خدمات سفر مرکزی اطلاع دهید و آنها نیز می توانند از طریق مونیتورینگ، موضوع را به مسئولان مرتبط اطلاع دهند تا آنها شکایت را پیگیری کنند.

وی در خصوص شرایط صدور مجوز آژانس های مسافرتی گفت: ما مسیر صدور مجوزها را کوتاه کردیم و به استانها هم اعلام کردیم نمی توانند مجوز صادر نکنند. البته این امر در خصوص نمایشگاه های گردشگری نیز مصداق دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: مدارس امسال خارج از حوزه آموزش و پرورش هیچ خدمتی نمی دهند؛ البته در کنار این شاهد هستیم که هتلداران اعلام کردند که خدماتشان را با  ۵۰ درصد تخفیف به فعالان عرصه آموزش و پرورش ارائه می‌دهند. در خصوص خانه مسافرها هم تلاش می شود که ظرفیت های لازم فراهم شود، اما باید توجه کنیم که خانه مسافرها تهدیدی برای هتل‌ها نباشند.

محب خدایی در خصوص بحث راهیان نور گفت:  در جلسه ستاد راهیان نور تاکید می کنیم که از ظرفیت های هم افزا استفاده کنیم و امسال برنامه های خاصی در این خصوص داریم. در مورد بحث بوم گردی نیز روی ثابت بودن فرهنگ روستایی و عشایری تاکید می کنیم، زیرا اگر فرهنگ پذیرایی تغییر کند، ارزش کار از بین می رود.

وی در خصوص گردشگری مذهبی اظهار کرد: مسئولان گردشگری مناطقی که ظرفیت گردشگری مذهبی دارند، نقشه خودشان را دارند و به درستی کارشان را انجام می دهند.

 محب خدایی در پایان خاطرنشان کرد: ما درصدد اعلام قیمت هتلها به صورت تقویمی هستیم. امروز هتلداران پای کار آمده اند و با ما همکاری بیشتری دارند. نکته دیگری که باید اعلام کنم، این است که معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی پیگیر استفاده از تعطیلات هفتگی دانش آموزان و کارمندان برای افزایش سفرهای داخلی است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار