رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از تبدیل تالاب بین المللی شادگان به نیزار به دلیل ورود پساب های آلوده به تالاب خبر داد.

پساب های آلوده عامل تبدیل تالاب بین المللی شادگان به نیزاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمدحسن فقیه، رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان با اشاره به ورود پساب های آلوده به تالاب شادگان بیان داشت: ورود موادی از جمله فسفر و ازت سبب شده این تالاب محلی مناسب برای رشد نی و تبدیل شدن آن به نیزار شود.

وی وسعت بخش شمالی تالاب شادگان را 90 هزار هکتار عنوان و تصریح کرد: تغییر زیست محیطی این تالاب از عمده تاثیرات رشد این پوشش گیاهی در تالاب شادگان است.

فقیه بر مدیریت ورود پساب به منظور کنترل توسعه و رشد این پوشش گیاهی در تالاب شادگان تاکید کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان با بیان اینکه صیادی شغل افرادی است که اطراف تالاب زندگی می کنند اذعان داشت: با سوزاندن نیزارها کرده به تالاب و موجودات زنده آن ضرر می رسانند.

این مقام مسئول اظهار کرد: ماموران محیط زیست با ساکنان منطقه صحبت کرده اند که با کوتاه کردن نی ها صیادی کنند، اما صیادان تنها راه دیدن عرصه آب و صید ماهی را سوزاندن نیزارها می دانند.

سید محمدحسن فقیه سوزاندن نیزارها را بی فایده ای عنوان کرد و افزود: مجددا این پوشش گیاهی در این منطقه رشد می کند.

تالاب بین المللی شادگان بزرگ ترین تالاب ثبت شده کشور، با بیش از 500 هزار هکتار در جنوب خوزستان قرار دارد. معیشت بیش از 100 هزار نفر از مردم محلی به این تالاب وابسته است.

انتهای پیام/گ

تالاب بین المللی شادگان به نیزار تبدیل شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.