در مراسمی یاد و خاطره شهدا و رزمندگان عملیات کربلای ٥ در تاکستان گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سرهنگ آذربایجانی فرمانده تیپ ٨٢ صاحب الامر استان قزوین در این مراسم با بیان حساسیت این عملیات گفت:در دفاع مقدس سابقه نداشت که عملیاتی به فاصله ١٥ روز از عملیات قبل انجام شود.

سرهنگ آذربایجانی افزود: عملیات کربلای ٥ به فاصله کوتاهی از عملیات کربلای ٤ انجام شد و دشمن را کاملا غافل گیر کرد و با الطاف الهی رزمندگان ایران به پیروزی قابل توجهی دست پیدا کردند.

وی از یادگاران دفاع مقدس از این عملیات به عنوان آغازی بر پایان هشت سال جنگ تحمیلی یاد کرد و گفت:عملیات کربلای ٥ یکی از پر هزینه‌ترین و پر تلافات‌ترین عملیات‌های جنگ محسوب میشود.

وی با مقایسه جوان اول انقلاب و نسل جوان امروز افزود:اگر در جنگ جوانان داوطلبانه در جبهه‌ها حاضر میشدند امروز هم جوانان برومند ایرانی داوطلبانه و با اصرار مکرر سعی دارند در سوریه و عراق حاضر شوند و با استکبار جهانی مبارزه کنند.

فرمانده تیپ ٨٢ صاحب الامر قزوین در ادامه با انتقاد از بعضی ناملایمات داخل کشور گفت:امروز عده‌ای به دنبال شبه افکنی در کشور هستند و مدام میخواهند ذهن جوانان را از اصل انقلاب و ولایت فقیه منحرف سازند.

سرهنگ آذربایجانی افزود: بعضی افراد دانسته و نادانسته سعی در تخریب چهره رزمندگان دارند و میگویند چرا سرمایه ایران باید در کشور‌های دیگر، چون سوریه و عراق صرف شود.

وی در پاسخ به این افراد گفت: این جنگ بر علیه عراق و سوریه نیست و هدف اصلی اسرائیل و آمریکا تضعیف ایران و حزب الله است.

آذربایجانی ادامه داد:از دولت و مجلس خواهش داریم تا کل بودجه‌ای که رزمندگان ایرانی در عراق و سوریه صرف کرده اند را به مردم گزارش دهند تا همه بداند رزمندگان با چه مظلومیتی در سوریه و عراق از مرز‌های ایران اسلامی دفاع می‌کنند.

فرمانده تیپ ٨٢ قزوین با اشره به نحوه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران گفت: در هر زمینه که نظارت رهبر معظم انقلاب بوده است ما شاهد پیشرفت بودیم و هرجا از خط ولایت فاصله گرفته ایم زیان کرده ایم.

انتهای پیام/

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۵

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.