نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نقش زنان را در پیروزی ایران در جنگ تحمیلی، نقشی مهم و بی بدیل دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛فریده اولاد قباد، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در همایش ایثار زبان صلح جهانی، اظهار کرد: زنان ایران اسلامی در جریان جنگ تحمیلی و پیروزی آن، نقش مهمی را ایفا کردند.

وی تصریح کرد: هنوز از پیروزی انقلاب اسلامی، زمان زیادی نگذشته بود که عراق با هم پیمانی با چند کشور دیگر به کشور ما حمله کرد و مردم ما قهرمانانه مقابل آنها ایستادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر حضور پر رنگ زنان در جنگ تحمیلی و همراهی آنها با رزمندگان اسلام وجود نداشت، هرگز پیروزی رقم نمی‌خورد.

اولاد قباد در ادامه یادآور شد: زنان با تقدیم بیش از ۶ هزار شهید، ۵ هزار و ۷۰۰ جانباز و همچنین ۲ هزار و پانصد زن پزشک در پشت جبهه نقش آفرینی کرده و سرانجام این پیروزی بزرگ و ارزشمند را رقم زدند.

وی بیان کرد: می توان از ظرفیت قابل توجه دانشگاه‌های کشور برای عرضه فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از رسالت پیامبر اسلام و عدالت امیرالمومنین علی (ع) است، بهره‌مند شد و این فرهنگ ناب را به سراسر دنیا عرضه کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتقال پیام ایثار و فرهنگ ناب ایرانی اسلامی و هویت ملی ارزنده ایران، به سایر کشورها، اقدام اثر بخشی برای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار، است.

اولاد قباد تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که همه ما و همه مسئولان، اگر عکس شهدا را می‌بینیم، عکس آنها عمل نکنیم و ادامه دهنده راه ارزشمند و روشن ایثارگران و شهدای ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار