مدیرکل راه آهن زاگرس از اتمام بازسازی خطوط ریلی زاگرس در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مهرداد انصاری، مدیر کل راه آهن زاگرس با اشاره به اجرای طرح بازسازی خطوط ریلی زاگرس بیان کرد: این اقدام با هدف توسعه خدمات ریلی و تامین نیازهای شهروندان انجام می شود.

وی تامین بودجه تعمیر و تعویض این پروژه از سوی راه آهن جمهوری اسلامی را با توجه به فرسودگی و سوانح زیاد ریلی، ضروری دانست.

انصاری اذعان داشت: بازسازی این مسیر ریلی با توجه به ترددهای زیاد قطارها و مسدود شدن این مسیر مورد توجه قرار گرفت.

مدیر راه آهن زاگرس تصریح کرد: در هر 4 روز مسدودی مسیر، یک هزار و 600 متر ریل بازسازی می شود، که این بازسازی با توجه به استانداردها از ایمنی و طول عمر زیادی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بازسازی این مسیر پرتردد، حدود 28 کیلومتر در تونل‌ها، 14 کیلومتر نیز از مسیر نیز در پرتگاه‌های خطرناک و روی پل‌ها قرار دارد، افزود: همین امر امکان کار را برای ما بسیار دشوار کرده است.

مهرداد انصاری اذعان داشت: طی 9 ماه اخیر این مسیر حدودا 80 کیلومتری بازسازی شده و تنها 3 کیلومتر باقی مانده که با پیش بینی های صورت گرفته در تاریخ 20 اسفند سال جاری پایان خواهد یافت.

وی به بکارگیری نیروهای بومی در طول بازسازی اشاره و بیان کرد: در طول مدت بازسازی در هر ایستگاه برای 200 نفر از نیروهای بومی آن منطقه اشتغالزایی به وجود آمد.

انصاری اظهار داشت: از زمان ساخت راه آهن تنها در سال 1372 یک بار این مسیر تعمیرات داشته و دیگر هیچگونه بازسازی در این مسیر صورت نگرفته که امسال پس از نیم قرن بازسازی کامل انجام شد.

انتهای پیام/گ

پایان بازسازی خطوط ریلی زاگرس در روزهای آتی

برچسب ها: حمل و نقل ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.