عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی اولویت کاری راه آهن را اتصال خطوط ریلی به مراکز عمده بار عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید رسولی، عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی بیان داشت: در اجرای بند 25 سیاست های کلی مقام معظم رهبری، اتصال خطوط ریلی به مراکز عمده بار در اولویت کاری راه آهن می باشد.

وی این اقدام را یکی از راه های اقتصادی کردن فعالیت راه آهن عنوان و تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد در اجرای آن به مشکل بر می خوریم.

رسولی در ادامه افزود: درحال حاضر روزانه 5 هزار تن شمش فولاد از فولاد خوزستان به بندر امام خمینی(ره)، 5 هزار تن سنگ آهن از بندر امام خمینی(ره) به فولاد خوزستان و حدود 5 هزار تن ماده اولیه از معادن چادرملو به فولاد از طریق خطوط ریلی جابجا می شود.

این مقام مسئول درخصوص مشکلات پیرامون اقتصادی کردن طرح های حمل و نقل ریلی اذعان داشت: در طرح های اولیه توجیهات اقتصادی هر پروژه درنظر گرفته می شود، اما عمدتا در مرحله اجرا به مشکل بر می خوریم.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی اظهار کرد: طبق قانون زیرسازی خطوط ریلی به عهده مراکز عمده بار و اقدامات روبنایی برعهده راه آهن است، ضمن آنکه هزینه هایی که کارخانجات درخصوص زیرسازی انجام می دهند ظرف چند سال از محل تخفیف حق دسترسی که برای آن ها منظور می شود جبران خواهد شد.

سعید رسولی با اشاره به اینکه تا پایان سال 200 کیلومتر خطوط فرعی ریلی ساخته می شود گفت: در این صورت ظرفیت جابجایی بار2 برابر می شود.

وی با انتقاد از حجم بالای جابجایی بار در شبکه جاده ای بیان داشت: برخی کارخانجات 800 کیلومتر بار خود را با استفاده از کامیون ها جابجا می کنند، درحالیکه این امر سبب افزایش تلفات جاده ای، آلودگی هوا و هدر رفت سوخت می شود.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی اذعان کرد: در سال های گذشته جلسات متعددی با کارخانجات بزرگی مانند گروه ملی و فولاد کاویان برای همکاری داشته ایم که تاکنون به سرانجام نرسیده است، اما با ورود استاندار به این مساله امیدواریم بار این 2 شرکت نیز وارد خطوط ریلی شود.

انتهای پیام/گ

اتصال خطوط ریلی به مراکز عمده بار اولویت راه آهن کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.