مدیر کل اداره راه آهن آذربایجان از جابجایی بیش از 1 میلیون و 979 هزار نفر مسافردر 6 ماه نخست سال خبر داد.

جابجایی بیش از یک میلیون مسافر و و420 تن کالا با قطارهای تبریزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ میر حسن موسوی گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش نشان می دهد و علت آنهم مشکلات امنیتی در خاک ترکیه و حذف سفر تبریز- استانبول و تبریز- وان و همچنین تعطیلی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در تابستان است.

وی گفت: مسیر تبریز- تهران و تبریز- مشهد از پرتردد ترین مسیر قطار ها هستند که خدمات آنها به مردم از طریق شرکت های رجا و رعد تبریز انجام می شود.

مدیر کل راه آهن با اشاره به آمار حمل و نقل و بارگیری در استان افزود: جابجایی بار با قطار باری در 6 ماه نخست سال با 15 درصد افزایش 415 تن بار جابجا کرده اند

موسوی با اشاره به شاخص ترین بار در حمل ونقل وبارگیری ریلی افزود: کنسانتره مس سونگون از تبریز به مقصد خاتون آباد و بندرعباس افزایش یافته ولی در بارگیری زغال سنگ و نمک از تبریز و ایستگاه سلماس به سمت ترکیه کاهش داشته است.

مدیر راه آهن استان با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای تجهیز ایستگاه های راه آهن آذربایجان شرقی افزود: در پروژه های زیرساختی،بازسازی و احداث،ارتقای سطح کمی و کیفی قطارهای مسافری 7 میلیارد تومان در سال جاری اعتباراختصاص یافته است.

مدیر راه آهن همچنین به مهمترین و ویژگی های مسافرت با قطار اشاره کرد و گفت: امنیت بالا آلودگی زیست محیطی، کم حداقل استفاده از سوخت 1.6 درصد نسبت به سایر حمل ونقل ها و همچنین از نظر سوانح در 6 از مزایای مسافرت با قطار است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.