معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بهترین راه‌حل بحران آب، کاهش مصرف و ترویج الگوی بهینه‌ مصرف آب در تمام بخش‌ها از جمله کشاورزی‌، صنعت‌ و شرب است‌.

حل بحران آب در گرو ترویج الگوهای مصرف بهینهبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود تجریشی‌ معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست امروز(پنجشنبه) در بازدید‌ از نمایشگاه بین‌المللی محیط‌ زیست‌ و انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: سازمان محیط‌ زیست‌ به عنوان یک سازمان حاکمیتی‌ وظیفه‌ دارد تا اقداماتی را که منجر به توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر می‌شوند را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایجاد مدیریت سبز در ساختمان‌های دولتی از جمله مباحث مهم سازمان محیط زیست است، افزود: وزارت نیرو در زمینه مدیریت سبز انرژی نقش موثری دارد، همچنین سازمان محیط زیست برنامه‌های اصلی خود را در مدیریت شرکت‌های صنعتی قرار داده است.

تجریشی گفت: در هر منطقه‌ای که نیاز باشد باید سدسازی‌ صورت گیرد، اما باید به این موضوع  توجه کرد که مسئله آب کشور با سدسازی‌ حل نمی‌شود، چراکه ما هم‌اکنون سدهای زیادی در کشور داریم، اما همچنان با بحران آب مواجه هستیم‌.

وی بیان کرد: بهترین راه‌حل بحران آب، کاهش مصرف وترویج الگوی بهینه‌ مصرف آب در تمام بخش‌ها از جمله کشاورزی‌، صنعت‌ و شرب است‌.

معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: تاکنون راهکارهای‌ اساسی در حوزه منابع آب مطرح و انجام نشده است که وزارت نیرو و دولت باید در این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

تجریشی افزود: در هر منطقه‌ای که وزارت نیرو‌ تنها  راه‌حل‌ را انتقال آب بداند، لازم است طرح انتقال‌ آب در آن منطقه عملیاتی شود‌، اما باید به این موضوع‌ توجه کرد که طرح‌هایی همچون انتقال آب باید‌ در آخرین‌ مرحله‌ قرار گیرند‌.

معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هم‌اکنون ستاد مقابله با آلودگی هوا‌ برنامه شناسایی‌ کانون‌های داخلی و خارجی را آغاز کرده است و بر همین اساس در استان خوزستان‌ و 2 استان دیگر برنامه‌های عملیاتی آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیش از 2 دهه‌ کشور ما با مشکل‌ خشکسالی‌ و استفاده‌ نامناسب از منابع‌ آب‌ روبرو است‌ و نیاز است که بیش از 4 سال در استان خوزستان و بیش از یک دهه در کل کشور، مشکل آلودگی‌ هوا را برطرف کنیم.

معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در برخی از مناطق  شهر تهران تولید ریزگرد‌ داریم که این موضوع در اولویت کاری سازمان حفاظت‌ محیط‌ زیست قرار گرفته است. در تابستان نزدیک به 60 درصد ریزگرد‌ها از خارج به داخل کشور وارد می‌شود، به همین منظور باید تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

انتهای پیام/

لزوم توجه به مصرف بهینه آب برای حل بحران کم آبی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار