معاون فرمانداری شهرستان اردکان گفت: عوارض اراضی غیرمحصور، حمل بار، تغییرکاربری طبق نظر هیئت عمومی دیوان عدالت غیرقانونی است و باید حذف شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مصطفی پوردهقان معاون فرمانداری شهرستان اردکان گفت:عوارض بر اراضی ثبتی مواد ۱۴۷، ۱۴۸ و ۱۳۳، عوارض اراضی غیرمحصور،  حمل بار،  تغییر کاربری و... طبق نظر هیئت عمومی دیوان عدالت غیرقانونی است و باید حذف شوند.

پوردهقان افزود: با توجه به قرارگیری در روزهای پایانی سال ۹۶ جلسات فشرده هیئت برای بررسی دفترچه عوارض خدمات شهرداری شهرهای سه‌گانه شهرستان برگزار و موارد اصلاحی به شهرداری‌ها ابلاغ شد.

مصطفی پوردهقان بیان داشت: کمیته تطبیق که با حضور عضو قضایی و عضو شورای استان رسمیت می‌یابد وظیفه دارد مصوبات شوراهای اسلامی شهر را با قانون مطابقت داده و‌ موارد مغایر را مورد اعتراض و به شورا جهت اصلاح عودت دهد.

وی در خصوص بررسی دفترچه تعرفه عوارض شهرداری‌ها در سال ۹۷ افزود: کلیه دفترچه‌های نرخ‌گذاری خدمات شهرداری با دعوت از شهرداران و برخی رؤسای شوراها مورد بررسی قرار گرفت و موارد اعتراضی رسماً اعلام شد.

معاون فرماندار اردکان گفت: از جمله مواردی که هیئت تطبیق اعلام نموده جلوگیری از افزایش تعرفه عوارض و خدمات بیش از نرخ تورم ۱۰ درصد و لحاظ نمودن قیمت ارزش معاملاتی برحسب قیمت سازمان امور دارایی بوده است.

پوردهقان اظهار داشت: برای تشویق مردم به ساخت‌وساز اصولی و مستحکم‌سازی در برابر زلزله، پیشنهاد و توصیه شده که تعرفه زیربنای ساختمان‌ها با اسکلت فولادی و بتونی کاهش یابد.

وی بیان داشت: به شوراهای اسلامی شهرها ابلاغ شده تا تمامی عوارضی که هیئت عمومی دیوان عدالت رأی به حذف آن‌ها داده را از دفترچه حذف نمایند.

پوردهقان اردکان در پایان بر بر تداوم جلسات هیئت برای بررسی بودجه شهرداری‌ها طی هفته آتی تأکید کرد.

گفتنی است برابر قانون، شهرداری‌ها موظف‌اند تعرفه عوارض و‌ بودجه سال آینده شهرداری را پس از تصویب در شورای اسلامی شهرها به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال و پس از رفع موارد قانونی و اصلاح آن، به اطلاع عموم مردم برسانند.

جلسه هیئت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان در خصوص بررسی دفترچه تعرفه عوارض خدمات شهرداری‌های اردکان، احمدآباد و عقدا به مدیریت مصطفی پوردهقان اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

بررسی دفترچه نرخ‌گذاری عوارض شهرداری‌های  اردکان در کمیته انطباق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.