معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بر ضرورت توجه به مناطق منفصل شهری بر اساس مطالبات مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا آشناگر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه کارگروه تخصصی ارتقاء اجتماعی و فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری استان افزود: مناطق حاشیه نشین و منفصل شهری جزء شهر هستند و باید مورد توجه مدیران دستگا‌های اجرایی در توزیع امکانات فرهنگی و ورزشی قرار گیرند.

آشناگر با بیان اینکه بی توجهی مسئولان به این مناطق موجب نگرانی است، اضافه کرد: توزیع امکانات فرهنگ و ورزشی باید بطور عادلانه در استان انجام شود و تلاش درزمنیه ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و سلامت نیز در مناطق کم برخوردار یک ضرورت اجتناب ناپذیراست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ادامه داد: فرمانداران نیز در باره فعال کردن کمیته‌های انطباق باید اقدامات موثری در سطح شهرستان‌ها انجام دهند تا مطالبات مردم نیز در رابطه با امکانات فرهنگی و ورزشی در مناطق حاشیه تامین شود.

آشناگر با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در این مناطق برنامه‌های مداخله‌ای داشته باشند، افزود: بعضا این مناطق جزو بافت پرتراکم شهری است که با توجه به حضورنیافتن نیرو‌های امنیتی و انتظامی در این مناطق، مردم آن با مسایل و مشکلات اجتماعی مواجه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد: از توان و ظرفیت سازمان‌های مردمی باید برای انجام اقدامات فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار بطور موثری استفاده شود، زیرا جلب مشارکت مردم باعث بهتر شدن روند اقدامات و حل مشکلات و مسایل اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام/

کارگروه تخصصی ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.