مشاور برنامه‌ریزی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از صدور مجوز جهت تسریع در نجات‌بخشی 6 خانه تاریخی اصفهان با مشارکت فعالان گردشگری خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علی صالح درخشان در حاشیه پانزدهمین نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: در راستای حفاظت از خانه‌های تاریخی شهر اصفهان، سیاست اداره‌کل میراث فرهنگی در جهت تشویق بخش خصوصی جهت تملک این خانه‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به مراکز خدمات‌رسان گردشگری است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در پانزدهمین نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از مجموع طرح‌های ارائه شده توسط بخش خصوصی، پرونده 6 خانه تاریخی در بافت تاریخی شهر اصفهان، جهت تبدیل به اقامتگاه سنتی مطرح و پس از بررسی‌های کارشناسی اعضای کمیته با اکثریت آرا با طرح تبدیل این خانه‌های تاریخی به کاربری گردشگری موافقت کردند.

مشاور برنامه‌ریزی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین گفت: در این نشست مقرر شد سرمایه‌گذاران در این خانه‌های تاریخی، پس از تهیه طرح مرمت و تصویب آن در معاونت میراث فرهنگی، نسبت به اجرای طرح گردشگری خود اقدام کنند.

همچنین در همین راستا حمید امینی نیز با ارائه گزارشی تصریح کرد: در این نشست از مجموع طرح‌های پیشنهادی، 25 طرح با اکثریت آرا در پهنه استان تصویب و مجوز تأسیس توسط این معاونت صادر می‌شود.

وی همچنین در رابطه با جزئیات این طرح‌ها تأکید کرد: در پانزدهمین نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری مجوز تأسیس 11 هتل، اقامتگاه سنتی و سفره‌خانه سنتی در شهرستان اصفهان، مجوز تأسیس دو مجتمع گردشگری در شهر گلپایگان، مجوز تأسیس یک مهمانپذیر در شهرستان اردستان، مجوز تأسیس یک رستوران بین راهی و یک سفره‌خانه سنتی در شهرستان فریدن و خوانسار صادر شد.

 معاون سرمایه‌گذاری و دبیر کمیته سرمایه‌گذاری گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: در این نشست مجوز تأسیس دو کمپ گردشگری در شهرستان سمیرم، مجوز تأسیس یک مجتمع گردشگری در شهرستان لنجان، مجوز تأسیس یک کمپ عشایری در شهرستان فریدون‌شهر، مجوز تأسیس 3 مجتمع گردشگری در محور شرق اصفهان و مجوز تأسیس یک مجتمع گردشگری در شهرستان تیران و کرون صادر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این نشست با هماهنگی‌های به عمل آمده با فعالان گردشگری، مجوز تأسیس یک اقامتگاه سنتی و بازارچه صنایع دستی در کاروانسرای تاریخی «کوهاب» در شهرستان نطنز در راستای حفاظت و تداوم حیات این کاروانسرای چهار صد ساله که متعلق به عصر صفوی است صادر شد.

 

انتهای پیام/م

 

نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.