رئیس سازمان امداد و نجات گفت: تاکنون پیکرهای 32 تن از سرنشینان هواپیمای تهران - یاسوج کشف و در کیسه های مخصوص جسد قرار گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات  گفت: شب گذشته کمیته فنی تشکیل شد و قرار شد در دو جبهه زمینی کار امداد و نجات انجام شود و همه نیروها به جبهه شمال منتقل شدند. شرایط از نظر آب و هوایی و سختی محل وقوع سانحه بسیار سخت است. نیروها با بالگرد به منطقه اعزام شدند و تجهیزات شب خوابی در منطقه نیز فراهم شد تا  امداد رسانی به نحو مطلوب انجام شود.
 رئیس سازمان امداد و نجات آخرین آمار از اجساد کشف شده را اعلام کرد
 
رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تیم ها به محل اجساد و لاشه هواپیما رسیده اند افزود:  سی و دو پیکر در کیسه های مخصوص حمل جسد قرار گرفت. مجددا کمیته امداد و نجات تشکیل شد تا در صورت نبود امکان برای ارسال هلی کوپتر بتوانیم از راه زمینی پیکرها را منتقل کنیم. افرادی که اعزام شده اند کوهنوردان حرفه ای هستند و از قله پایین می آیند و دوباره می توانند به محل برگردند. تجهیزات گروهی نیز ارسال شده است.
وی افزود: هماهنگی های لازم انجام شده است. سیستم های ارتباطی مشکلی ندارد. جیره غذایی خشک در اختیار افراد قرار گرفته است. اگر بالگردها امکان پرواز داشته باشند کار امداد رسانی سریع تر انجام خواهد شد. امیدواریم در وهله اول با بالگرد مدیریت زمانی داشته باشیم در غیر اینصورت از طریق سی سخت که پشت کوه و محل حادثه است و امکان دسترسی راحت تر است کار امداد انجام خواهد شد. راه سی سخت طولانی تر است اما امنیت بیشتر است.
همچنین، از سی و دو جسد گفته شده که 15 جسد قابل شناسایی است اما آمار دقیق اینگونه است که 8 جسد شناسایی شده اند. این اجساد در کمپ قرار گرفته اند و هنوز هیچ پیکری به پایین منتقل نشده است. کادر پروازی ایثارگرانه  کار انتقال نیروها را انجام  داده اند چون شدت باد به حدی بود که امکان ورود به منطقه را نمی داد و امکان ورود هلی کوپتر ها به منطقه را نمی داد. یکی از بهترین خلبانان را به منطقه اعزام کردیم که ایشان با هدایت و به عهده گرفتن کار پرواز عملیات را کنترل و انجام دادند که جای تشکر دارد. 

سلیمی افزود: امدادگران کار بسیار سختی را در پیش گرفته اند. علاوه بر کوهنوردان از 4 اسکی باز نیز کمک گرفته ایم که امیدواریم با توجه به شرایط نامساعد جوی حادثه ای برای امدادگران و کوهنوردان پیش نیاید. 

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه گفت: تیم هایی که در منطقه هستند بالاترین تخصص در مناطق برف و یخ را دارند. علاوه بر تیمی که شب خوابی داشته تیم دیگر نیز که قرار است فردا از مسیر سی سخت به منطقه اعزام شوند نیز آمادگی لازم را دارند و آموزش های لازم را دیده اند. ایجاد کارگاه در جهت انتقال پیکرها به قله و مجددا به پایین کوه انجام خواهد شد. 
وی افزود: فردا صبح ادامه جستجو ها انجام خواهد شد. فردا از ساعت 10 تا 12 برای انتقال پیکرهای هواپیمای سانحه دیده زمان داریم در صورت ممکن نشدن پرواز بالگردها راه حل دوم که انتقال پیکرها به قله و سپس پایین کوه است انجام می شود. پیکرها با بسکت به بالا منتقل می شود و با طناب های مخصوص اجساد به قله و سپس به پایین منتقل خواهند شد. تا این لحظه 62 پرواز از طریق بالگردهای هلال احمر داشته ایم. 

 سلیمی گفت: از مردم منطقه در همکاری با نیروهای امداد رسان کمال تشکر را داریم. از نیروهای محلی سازمان دهی شده فردا استفاده خواهد شد. از نیروهای محلی درخواست داریم که بدون تجهیزات مطمئنه به منطقه ورود نداشته باشند.

 
رئیس سازمان امداد و نجات آخرین آمار از اجساد کشف شده را اعلام کرد 
 

علی‌محمد احمدی  استاندار کهگیلویه و بویر احمد گفت: با شناسایی محل نیروها به محل اعزام شده اند. تمهیدات لازم برای امداد رسانی انجام شده است.

امیدواریم فردا ناپایداری هوا به ما امکان امداد رسانی بدهد. اجساد را به یاسوج منتقل خواهندشد. با پزشکی قانونی هم برای شناسایی اجساد هماهنگ شده است. مراسم تشییع در استان کهگیلویه و بویر احمد و سایر استان ها نیز به صورت باشکوه برگزار خواهد شد. نیروهای امدادی و گروههای تجسس تمام توان خود را به کار گرفتند تا بتوانیم با سرعت بیشتر و با هماهنگی بیشتر اجساد را منتقل کنیم. اگر هوا نیز مساعد نباشد با کمک نیروهای امدادی اجساد به تدریج منتقل خواهند شد. آمار و اعدادی که داده می شود از طریق منطقه اطلاع رسانی می شود ولی آمار دقیق تاکنون کشف و مشاهده 32 جسد بوده است. 

امیدواریم تمام پیکرها کشف و شناسایی شود. بعد از مرحله انتقال مراسم تشییع را در پیش داریم که مراسم تشییع و تدفین به صورت باشکوه برای این عزیزان برگزار خواهد شد. تمهیدات حضور خانواده ها برای شناسایی پیکرها انجام شده است. 
وی افزود: از تلاش های صدا و سیما در اطلاع رسانی و از صبوری مردم و کمک های مردم منطقه و همکاری ها تشکر می کنم. همه تلاش ما بر این است که اگر شرایط جوی نیز کمک کند کار امداد و نجات با سرعت بیشتری انجام شود. 

رئیس سازمان امداد و نجات آخرین آمار از اجساد کشف شده را اعلام کرد 
مهرعلیزاده  استاندار اصفهان در ارتباط تصویری درباره عملیات امداد و نجات گفت: ستاد بحران از روز یکشنبه تشکیل شده است. نیروهای بسیج، ارتش، سپاه و مردمی هماهنگی های خوبی داشته اند. در علملیات امروز تجهیزات مناسبی اعزام شد. روز گذشته شرایط آب و هوایی اجازه ورود به منطقه را با بالگرد نداد اما از امروز کار امداد رسانی از ساعت 5 و نیم صبح انجام شد که در ساعت ده صبح لاشه هواپیما پیدا شد. بعد از مشخص شدن مکان سقوط نیروهای امداد به منطقه اعزام شدند. در حال حاضر 44 نفر از هیمالیانوردان و تکاوران در منطقه حضور دارند و به دلیل  مهارت ماندن در کوه را دارند شب در منطقه حضور دارند. فردا نیز بالگردها در منطقه حضور خواهند داشت. بالگردهای سنگینی که بتوانند در محل به مدت طولانی در آسمان بایستد تا قطعات اجساد را حمل کنند اعزام خواهند شد.

مهرعلیزاده در ادامه گفت: بعد از انتقال قرار است مراسم تشییع و دلجویی از خانواده های داغدار انجام شود. از مردم کل کشور و نهادهای کشور که قدرت مدیریت و هماهنگی را انجام دادند تشکر می کنیم. نیروهای هوانیروز، سپاه و ارتش نیز با هماهنگی و مدیریت کار امداد و نجات را انجام دادند که از این عزیزان تشکر ویژه داریم. 
مهرعلیزاده گفت: امیدواریم فردا همزمان هم اجساد دیگر را پیدا کنیم و با تمهیدات اندیشیده شده کار بسکت اجساد و انتقال با بالگرد انجام شود در غیر اینصورت کار انتقال از راه زمینی انجام شود. اگر شرایط مساعد نباشد کار انتقال تا جمعه یا شنبه انجام خواهد شد. 

 
 رئیس سازمان امداد و نجات آخرین آمار از اجساد کشف شده را اعلام کرد
 

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران در ارتباط تصویری درباره آخرین آمار پیکرهای کشف شده، گفت: آمار متفاوت ارائه شده است. آماری که ما اعلام کرده ایم تا این لحظه 32 نفر بوده است و امیدواریم بقیه اجساد نیز پیدا شوند و به پایین منتقل شوند. بعداز ظهر با نیروهای محلی جلسه ای داشتیم که تجهیزات در اختیار این افراد قرار گیرد تا کار جستجو و انتقال اجساد انجام شود. هیچ گونه مشکلی از لحاظ تجهیزات و امکانات و نیروهای امدادی نداریم و همه با هماهنگی و ایثارگرانه کار می کنند. 
به دلیل سختی منطقه و ارتفاع زیاد تمام تمهیدات و اقدامات این است که در کوتاهترین زمان ممکن کار امداد و انتقال اجساد صورت بگیرد. اگر شرایط جوی مساعد نباشد ممکن است کار امدادرسانی طول بکشد و کار امداد رسانی از طریق زمینی صورت گیرد. به دلیل حجم گسترده عملیات خواهش این است که مردم وارد منطقه  نشوند تا کار امداد و نجات با سرعت بیشتر انجام گیرد. 

احد وظیفه مدیرکل سازمان هواشناسی نیز درباره شرایط جوی گفت: سامانه ای در حال نزدیک شدن به منطقه خلیج فارس هستند. انتظار می رود امشب ابرها تراکم بیشتری داشته باشند. فردا تراکم ابرها بیشتر خواهد بود. هم اکنون دمای یاسوج 7 درجه بالای صفر است و یک درجه گرمتر شده است امشب دما به صفر تا یک درجه خواهد رسید. در ارتفاعات وزش باد را خواهیم داشت و دما تا منفی 20 درجه نیز خواهد رسید. 
 
محمدی خبرنگار صدا و سیما در ارتباط تصویری گفت: کار انتقال کوهنوردان و تکاوران انجام شده است و تکاوران به 12 متری لاشه هواپیما رسیده اند و کمپ را مستقر کرده اند. با تاریک شدن و ناپایدار شدن شرایط جوی ادامه انتقال نیروهای امدادی به فردا موکول شده است. تمامی دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان و امدادی از سراسر کشور در ارتفاعات دنا حضور یافتند. 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

آخرین اطلاعات از محل سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج

برچسب ها: سقوط هواپیما ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار