سی و ششمین جشنواره فیلم فجر خالی از حواشی نبود، منتقدین جشن سینما برخی از این حواشی را در برنامه تیتر امشب بررسی کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، پوریا ذوالفقاری منتقد سینما گفت: در جشنواره امسال حواشی های عجیبی را شاهد بودیم که چندان شایسته جشنواره فیلم فجر نبود.


تیترامشب/ جشنواره فیلم فجر زیر ذره بین منتقدین

وی افزود: در جشنواره منتقدین ممکن است نظراتی را بدهند که چندان باب میل ما نباشد، لذا باید تحمل نقد در بین سینماگران ما بالا رود، اعتراض به رای هیئت داوران شایسته اهالی سینما نیست اگرچه امسال میزان آن نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

ذوالفقاری گفت:عجیب است که بخشی از داوری حذف می شود اما جوایز آن حذف نمی شود، اتفاق نادری که در جشنواره فیلم فجر امسال شاهد بودیم.

این منتقد سینما افزود: زمانی که حتی کارگردان هم از دریافت سیمرغ در حوزه هنر و تجربه تعجب می کند دیگر نمی توان اسم آن را هنر و تجربه گذاشت، حذف بخش های مختلف از جشنواره دیگر اسمش جشنواره نیست بلکه می توان اسم آن را هفته فیلم گذاشت و نه جشنواره فیلم.

وی گفت: جشنواره امسال به فیلم اولی ها بهایی نداد و با این کار هم به خود لطمه زد و هم به این فیلم اولی ها.

تیترامشب/ جشنواره فیلم فجر زیر ذره بین منتقدین

محمدتقی فهیم دیگر منتقد سینما گفت: اعتراض حق سینماگران است البته در جای خودش، حال وقتی کارگردان خود هم معتقد است که فیلمنامه اش چندان قوی نیست و درست همان فیلمنامه سیمرغ می گیرد طبیعی است که مطالبه گری صورت می گیرد، لذا انتقادات باید تخصصی باشند.
این منتقد سینما افزود: اینکه برخی به دلیل داشتن تریبون در رسانه های مختلف می تواند مطالبه گری کنند، لابیگری کنند و در نهایت سیمرغ بگیرند، درست نیست.

وی گفت: هنر و تجربه فیلمی صنعتی است این فیلم دارای مفهومی جدید در حوزه تکنیک ها در دنیای سینماست لذا اعطای جایزه به آقای سیدی در حقیقت توهین به ایشان بود.

وی گفت: اینکه مستند و انیمیشن به جشنواره بیاید و با فیلم بلند مقایسه شود اصولا اشتباه است. انیمشن ها اتفاقا باید به جشنواره فیلم فجر بیاید تا دیده شود اما نباید با فیلم بلند مقایسه شود.

فهیم افزود: در جشنواره امسال داوران به برخی از بخشها بیش از یک جایزه دادند، خوب یکی هم به انیمیشن فیل شاه می دادند این عدم توجه به انیمیشن نشان می دهد که مسئولین توجهی به ارزش انیمیشن در سطح بین المللی ندارند و عمدتا کارکرد آن را نمی شناسند.

منتقدین در جمع بندی سخنانشان از معیارهای غیر هنری و سینمایی در گزینش فیلم ها انتقاد کردند.

منبع: پایگاه اطلاع  رسانی شبکه خبر

نگاهی به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.