رئیس جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی کشور گفت: ایده‌های ارائه‌ شده بانوان فرهیخته باید عملیاتی شوند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ نسرین پیرسمساری رئیس جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی کشور در جلسه جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی آذربایجان‌غربی که در محل حوزه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز زن مسلمان ایرانی به‌عنوان الگو برای زنان جهان است، امام راحل(ره) نیز از اول جایگاه زن را به‌خوبی در کنار رجال سیاسی و مذهبی ترسیم کردند قرآن انسان‌ساز است و زن انسان‌ساز است.

وی  با بیان اینکه بانوان فرهیخته باید جایگاه علمی، فرهنگی، ورزشی و دیگر مقام‌های بانوان را ارتقا داده و در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند تا اهداف انقلاب در حوزه بانوان به‌خوبی منتقل شود افزود: برای داشتن جامعه سالم باید در راستای هماهنگی، تعمیق و گسترش فعالیت‌های بانوان تلاش کنیم که در این راستا مرجع مناسب برای بانوان را شناسایی کرده و به عموم این قشر معرفی کنیم.

پیرسمساری هدف اصلی از راه‌ اندازی این جمعیت را تولید ایده و فکر برای حل مشکلات بانوان کشور دانست و گفت: رسیدگی به دغدغه‌های مهم بانوان در زمینه‌های مختلف از اولویت های کاری این جمعیت است.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی کشور،  داشتن نگرش بومی به مشکلات بانوان را جزو اصلی‌ترین نیازهای بانوان دانست و عنوان کرد: در این زمینه باید توجه داشت که خواسته‌های بانوان آذربایجان‌غربی با استانی نظیر سیستان و بلوچستان یا تهران متفاوت است و بر همین مبنا فعالیت‌های لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات بانوان در زمینه‌های مختلف باید فکر خود را ارتقا داده و شبکه فراگیر تشکیل دهیم.

پیرسمساری همچنین تشکیل جلسات منظم و هماهنگ‌ شده در استان‌ها را نیاز اصلی برای داشتن برنامه قوی در جمعیت کشور برشمرد و گفت: در کشورهای دیگر بیش از ۱۳۰ اندیشکده در خصوص ایران فعالیت دارند و این در حالی است که در داخل کشور شاهد کم‌ کاری از سوی مسئولین در حوزه‌های مختلف هستیم و زمینه برای فعالیت در عرصه‌های گوناگون محدود است.

وی همچنین خواستار عملیاتی شدن ایده‌ها و افکار تولید شده در کارگروه‌های مختلف جمعیت بانوان فرهیخته استان شد و بر لزوم همکاری مسئولین با این جمیت تاکید کرد که در سایه معرفی مناسب و نیز داشتن تعامل با دیگر مسئولین محقق می‌شود.

حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت : بانوان فرهیخته  استان باید داشته‌های خود را از لحاظ کیفی و کمی ارتقا دهند تا بتوانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بانوان بهره ببریم.

وی افزود: بانوانی که در این جمعیت عضویت دارند جزو پیشگامان دیگر فعالان استان بوده و انتظار ما این است که مطالبه آن‌ها به ‌روز باشد. همچنین باید خواسته‌های عمومی توسط آن‌ها مطرح شود تا نسبت به حل مشکلات جامعه بانوان استان گام برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، تبدیل نتایج تحقیقات بانوان به گفتمان مردمی را لازمه تحقق اهداف راه‌ اندازی جمعیت بانوان فرهیخته دانست و گفت: داشتن گفتمان مردمی تنها راه موفقیت سازمان‌ها و جمعیت‌هایی است که متشکل از نخبگان یک قشر است.

حجت الاسلام داداش زاده با تاکید بر اینکه جمعیت بانوان فرهیخته باید مطالبات بانوان را به جمع‌های مسئولین برسانند، اضافه کرد: این نیاز جامعه بانوان است که مطالبات آن‌ها و نیازهای اصلی‌شان مورد بررسی و حل و فصل توسط مسئولین قرار گیرد و جمعیت بانوان فرهیخته بهترین تشکل برای رساندن این مطالبات به گوش مسئولین است.

وی تصریح کرد: جمعیت بانوان فرهیخته بهتر است مباحثی که بانوان با آنان درگیر هستند در اولویت کاری خود قرار دهد و در درجه دوم در کارگروه‌ها مطرح و آن را به گفتمان تبدیل کند، مشکلات را در این کارگاه‌ها به دست آورده و تصمیمات حاصل جلسات را به سمع و نظر مسئولان برسانند.

وی همچنین اضافه کرد: برای حل مشکلات باید ابتدا این مشکلات را احصاء کرده و سپس نسبت به بیان آن‌ها در رسانه‌های جمعی و تریبون‌های مختلف اقدام کنید که تشکیل جلسات منظم نیاز اصلی این امر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: ما می‌خواهیم بانوان جزو اقشار تاثیرگذار جامعه بمانند که هدف انقلاب اسلامی نیز همین است.

وی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی سرمایه‌های فرهنگی استان هستند، بیان کرد: حضور در این موسسات برای داشتن جامعه قرآنی و نیز بیان مشکلات و ارائه راهکار برای این مشکلات نیازی است که امروز بیش از هر زمانی به آن نیاز داریم.

حجت‌الاسلام داداش زاده، در پایان سخنان خود، جهاد برای حل مشکلات را خواسته اصلی رهبر انقلاب دانست و گفت: این جهاد باید از سوی بانوان بیش از اقشار دیگر انجام شود تا زمینه برای حل مشکلات این قشر و نیز ارتقای سلامت معنوی و اجتماعی آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/ح

تشکیل جلسه جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی آذربایجان‌غربی در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.