همایش شورا‌های دانش آموزی استان مرکزی با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛همایش شورا‌های دانش آموزان مدارس دخترانه استان مرکزی با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهوردر امور حقوق شهروندی برگزارشد.

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در این همایش با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در تربیت شهروند کلیدی‌ترین نقش است و باید آموزش‌ها از سن پایین شروع و نهادینه شودگفت:این موضوع باید به زبان ساده با استفاده از ابزار‌های نوین رسانه‌ای که جذاب است در دستور قرار بگیرد که رایزنی‌ها در این زمینه انجام شده است.

مولاوردی افزود: در چند روز اخیر سایت اینترنتی آزمایشی حقوق شهروندی رونمایی شده که سعی داریم در این سایت نیاز‌ها و اطلاعات مربوط به حقوق شهروندی را بارگذاری کنیم.

وی اضافه کرد: در اصول ۱۹ تا ۴۲ قانون اساسی حقوق ملت مطرح شده که تقریبا مجموعه آن‌ها در منشور حقوق شهروندی تکرار یا یادآوری شده است و البته در قانون اساسی همه این حقوق به رسمیت شناخته شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه ۲ واحد مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی در نظام آموزشی برنامه ریزی شده است که کافی نیست ادامه داد: باید عزم و اراده ملی به سویی حرکت کند که هدف نظام آموزش و پرورش، صرفا تربیت انسان‌های دانشمند نباشد.

وی به راه‌اندازی انجمن‌های حقوق شهروندی هم اشاره و بیان کرد: ضمن استقبال از تاسیس و راه‌اندازی انجمن‌های حقوق شهروندی به صورت سازمان‌یافته مطالبات حقوق شهروندی را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام / ج

سخنان مولاوردی درهمایش شورا‌های دانش آموزی استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.