معاون رئیس جمهور گفت : دولت برای رفع آسیب های اجتماعی بر توانمندی مردمی و ظرفیت زنان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه و خانواده تکیه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، دکتر مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در مراسم گشایش هشتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی سمن های زنان و خانواده کشور در اراک افزود: دولت یازدهم در حال حاضر با طیف مختلف و متعددی از آسیب های اجتماعی روبرو است و در این مسیر برنامه دولت بهره گیری از سازمان های مردم نهاد و توان مردمی است.
وی افرود: دولت در ساختار اعتماد سازی و جلب حمایت های زنان به عنوان نیمی از جمعیت ، توانمند سازی مهارتی و فکری، افزایش اعتماد به نفس، افزایش اعتماد به دولت و افزایش اعتماد به جامعه حاکمیت را پی می گیرد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مردمی بودن یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است که اگر به آن توجه نشود، نمی توان انتظار تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را داشت.
خانم مولاوردی ادامه داد: جلب سرمایه ها تنها سخت افزاری و مادی نیست بلکه نیروی انسانی ماهر و توانمند و همین طور شبکه های هدفمند اجتماعی و فرهنگی باید در آن نقش آفرینی کنند.
استاندار استان مرکزی نیز در این آئین گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگو و اسوه پاکدامنی و اخلاقمداری برای زنان است و الگوگیری از سیره ایشان نه تنها جامعه را از گزند هجمه های فرهنگی دشمنان مصون می دارد بلکه عفت و پاکدامنی در کوتاهترین زمان ممکن در جامعه از سنین پایین در وجود کودکان نهادینه می شود.
زمانی قمی ادامه داد: استان مرکزی اولین خانه سازمان های مردم نهاد را در کشور تشکیل داده که این مهم نشان از ظرفیت بالای استان در توان مردمی دارد.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: 210 نماینده سمن ها از پنج استان قزوین، البرز، قم، تهران و مرکزی در نشست و کارگاه های آموزشی دوروزه سمن ها در اراک شرکت دارند.
زهرا فرجی ادامه داد: هدف از این همایش نهادینه کردن مفاهیم شبکه سازی سمن های زنان و خانواده وکاوش در آموزه ها، رویکردها و مفاهیم اعتدال به منظور پاسخگویی مناسب و مدبرانه به مطالبات زنان و خانواده در فرایندهای مختلف توسعه و افزایش توازن و پایداری توسعه در جامعه است.
وی بیان کرد: هم اکنون 330 انجمن مردم نهاد در استان مرکزی وجود دارد که 202 مورد از آنها در حوزه زنان و خانواده فعالیت می کنند.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.