مشاور کشور با اشاره به اینکه 23 درصد ازدواج های ثبت شده به طلاق می انجامد بر ضرورت ریشه یابی در زمینه ماهیت آسیب زایی اجتماعی طلاق تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، دکتر مشکینی که در مراسم اختتامیه هشتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی سمن های زنان و خانواده کشور در اراک سخن می گفت ، افزود: یکی از آسیب های اجتماعی کشور، مقوله حاشیه نشینی است که بر اساس آمارهای موجود درحال حاضر 18 میلیون نفر به نوعی در سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده زندگی می کنند و این مسئله می تواند پایه و مولد آسیب در جامعه باشد.
وی ادامه داد : اگرچه میانگین نرخ بیکاری در کشور 12 درصد اعلام شده اما در مناطق مختلف ایران نقاط بحرانی وجود دارد که نرخ بیکاری آن ها تا 70 درصد نیز می رسد و مفهوم این مسئله این است که این مناطق مهاجر فرست هستند و می تواند عاملی در دامن زدن به آسیب زایی باشند.
مشاور مزیر کشور یادآور شد: بنا به آمار موجود حدود چهار هزار خانوار ایرانی با پیامدهای اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند و این مهم نیز دامنه ای از آسیب های عاطفی، فکری اجتماعی را ایجاد می کند.
وی عنوان کرد: سالانه 30 هزار نفر در کشور تلفات ترافیکی داریم که جدای از افرادی است که به عارضه قطع نخاع و معلولیت شدید مبتلا می شوند و نگاه کلان به این مسئله نیز نشان می دهد که چه حجمی از آسیب و مشکلات می تواند از فقدان سرپرست و یا عضو فعال در نهاد خانواده ایجاد شود.
دکتر مشکینی گفت: زنان سرپرست خانواده در ایران نیز در آخرین آمار به دو میلیون و 600 هزار نفر رسیده است و تحلیل ها بیانگر آن است.
وی اظهار کرد: رضایتمندی، اعتماد و مشارکت سه ویژگی سرمایه اجتماعی است که در بستر سمن ها شکل می گیرد و دولت یازدهم با اعتقاد عمیق به این مهم، حمایت و بسترسازی برای سمن ها را در اولویت کار دارد.
مشاور وزیر و معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: پیوست های اجتماعی و شاخص های مشارکت جویی و مفاهیم اثرگذاری فکر و حضور مردمی در برنامه های توسعه ای که تاکنون اجرا شده به شکل پررنگ نبوده و انتظار است این کاستی در برنامه ششم توسعه رفع شود.
هشتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری های تخصصی شبکه ای سمن های زنان و خانواده کشور با حضور 210 نماینده سمن از استان های البرز، قزوین، قم، مرکزی و تهران به مدت دو روز در اراک جریان داشت.
در آیین افتتاحیه این برنامه ملی شهیندوخت مولاوردی مهاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده حضور داشت.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، سمن ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.