رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت:حفاری غیرمجاز در غار پرده رستم چناران انجام شده که با هرگونه حفاری غیرمجاز برخورد می‌شود.

حفاری غیر مجاز در چناران به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد طاهریان‌مقدم گفت:بر اساس گزارشات واصله از سوی دوستداران میراث فرهنگی چناران مبنی بر حفاری غیرمجاز در پشت شهرک صنعتی چناران گروه حفاظت میراث به محل مذ کور مراجعه کردند.

وی افزود: قاچاقچیان قبل از رسیدن ماموران از محل متواری شده بودند، اما آثار و ابزار آلات برای حفاری در محل از آن‌ها به دست آمد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت:در پشت شهرک صنعتی چناران، غار‌هایی وجود دارد که راه دسترسی به آن‌ها بسیار دشوار است، اما در بازدید از این غار‌ها مشاهده شد، قاچاقچیان گودال‌هایی به گودی ۵ متر را در درون این غار قبلا کنده بودند و حفاری در آنجا انجام شده است.

محمد طاهریان‌مقدم افزود: با توجه به سردی هوا و گستردگی چناران، قاچاقچیان هر چند گاهی به حفاری غیرمجاز اقدام می‌کنند، ولی یگان حفاظت با استفاده از اطلاعات دوستداران میراث با آن‌ها برخورد می‌کند و همین برخورد سبب کاهش حفاری‌های غیرمجاز در این شهرستان شده است.

انتهای پیام //ز. ج


برخورد با حفاران غیر مجاز در چناران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.