امام جمعه مشهد گفت:پروژه توس، بودجه ملی می‌طلبد تا به سرانجام برسد، چون توس باید به عنوان یک نماد تاریخی حفظ و برجسته شود.

توس به عنوان یک نماد تاریخی باید حفظ و برجسته شود/خراسان رضوی، محور گردشگری مذهبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله علم الهدی  در دیدار با مدیر میراث فرهنگی خراسان رضوی و معاونین میراث فرهنگی و برخی از مدیران تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه میراث فرهنگی باید پیوست فرهنگی داشته باشد افزود: جریان‌های فرهنگی باید وابسته به امام رضا (ع) باشند.


وی با اشاره به ضرورت جذب شیعیان پاکستان و افغانستان افزود: باید برای بازدید شیعیان محروم از حرم مطهر امام رضا (ع) برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اگر میراث فرهنگی را با هویت مشهد و امام رضا (ع) پیوند بزنیم این میراث فرهنگی ماندگار است. ساخت و ساز‌های بافت پیرامون حرم مطهر رضوی باید با معماری سنتی همراه باشد.
 

خراسان رضوی، محور گردشگری مذهبی


ابوالفضل مکرمی فر، مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی هم در این دیدار گفت:در خراسان رضوی، گردشگری مذهبی محور کار است و تمام همت ما این است که بتوانیم به تکالیف قانونی خود عمل کنیم.

وی با اشاره به اشتغال ۱۳۷ هزار نفر در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: واحد‌های در حال ساخت این حوزه که دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی هستند به زودی میزبان زائران و گردشگران مشهد خواهند بود.

مکرمی فر  گفت: برنامه ریزی برای جذب شیعیان کشور‌های لبنان و هندوستان نیز در دستور کار است و اقدامات اجرایی در این حوزه انجام شده است.
انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.