معاون گردشگری اردبیل:

بیش از 60 درصد میهمان‌پذیرهای اردبیل قادر به ارائه گواهی استحکام بنا نیستند

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بیش از 60 درصد از میهمان‌پذیرهای استان اردبیل برای دریافت پروانه فعالیت قادر به ارائه گواهی استحکام بنا نیستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،قادر تقی‌زاده، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در کارگروه گردشگری استان اردبیل  اظهار کرد: به دلیل کوهستانی بودن و شرایط جوی استان در فصول سرد سال شاهد ریزش مسافران و کاهش چشمگیر گردشگران در اردبیل هستیم که به این منظور طرحی با عنوان "زمستان بیدار" در دستور کار قرار گرفته است.

وی به برگزاری جشنواره ملی سرعین با عنوان «لذت زمستان در سرزمین چشمه‌های بهشتی» اشاره کرد و افزود: طرح زمستان بیدار با هدف افزایش گردشگران و مسافران و رونق اقتصادی و گردشگری با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت بخش‌ خصوصی اجرایی خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به ویژه نمایشگاه بین‌المللی جمهوری آذربایجان که در 16 الی 17 فروردین‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد و برنامه‌ریزی برای حضور مناسب واحدهای گردشگری و خدماتی استان در نمایشگاه گردشگری ترکیه و آلمان در معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه مثمر ثمر خواهد بود.

تقی‌زاده بر ضرورت تعیین محل‌های مناسب برای نصب تابلوهای راهنمایی گردشگری و فرهنگی در جاده‌های مواصلاتی و درون شهری تأکید کرد و گفت: به منظور بهبود کیفی آبدرمانی‌های استان اردبیل، مطالعه ضوابط و شاخص‌های درجه‌بندی مورد نیاز در مجتمع‌های سلامت و آبدرمانی‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای استان انجام پذیرفته است.

وی بیان کرد: از حدود 100 میهمان‌پذیر موجود در استان اردبیل 67 میهمان‌پذیر قادر به ارائه گواهی استحکام بنا نیستند و طبق قوانین تمدید پروانه این واحدهای خدماتی نیازمند اخذ گواهی ایمنی است.

انتهای پیام/ح

طرح زمستان بیدار در شهرستان سرعین اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.