رییس جمهور برزیل روز شنبه به منظور تعیین خطوط اصلی نظام امنیتی جدید در ریو دو ژانیرو به این ایالت رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از ریو دو ژانیرو؛ میشل تمر Michel Temer، رییس جمهور برزیل روز شنبه به منظور تعیین خطوط اصلی نظام امنیتی جدید در ریو دو ژانیرو به این ایالت رفت.

ریو دو ژانیرو از چندی پیش دستخوش موج فزاینده خشونت هاست و فرماندهی نیرو‌های پلیس این شهر به ارتش واگذار شده است.

رییس جمهور برزیل عصر روز شنبه برای شرکت در جلسه‌ای با حضور فرماندار ریو ژانیرو، چند وزیر و ژنرال سوزا براگا نتو (Souza Braga Netto) که مسئولیت عملیات برقراری امنیت را بر عهده خواهد داشت، عازم این ایالت شد.

گفتنی است این ژنرال ارتش مسئول برقراری امنیت در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو بود. در برزیل مسئولیت برقراری امنیت در هر ایالت برعهده پلیس همان ایالت است ولی بر اساس دستور روز جمعه نهاد ریاست جمهوری، مسئولیت تأمین امنیت در ریو به ژنرال نتو محول شده است. وی زیر نظر مستقیم رییس جمهور تمر انجام وظیفه خواهد کرد.

دستور رییس جمهور می‌بایست به تصویب کنگره نیز برسد.

چنین تصمیمی از جانب رییس جمهور از زمان دیکتاتوری نظامی (سال ۱۹۸۵) بی سابقه است و یک روز بعد از وقوع چندین سرقت مسلحانه اتخاذ شد.

دولت فدرال در ماه ژوییه ۸ هزارو پانصد نیروی کمکی به ریو فرستاد ولی تغییر محسوسی در وضعیت امنیتی ایالت ایجاد نشد.

مخالفان دولت ضمن ابراز بد بینی به دستور جدید میشل تمر، دخالت نظامیان را در کشوری که هنوز تحت تأثیر نظام دیکتاتوری است، مورد انتقاد قرار داده اند.

گلیسی هوفمن (Gleisi Hoffmann) رییس حزب کارگران برزیل در پیامی در صفحه توییتر خود هشدار داده است که تدابیر جدید نباید منجر به سرکوب جنبش‌های اجتماعی و محدودیت برای حقوق اساسی شهروندان شود.

انتهای پیام/

ریو دو ژانیرو برزیل در وضعیت امنیتی

برچسب ها: آمریکای لاتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار