تیم والیبال کاله یکی ازتیم‌های جوان لیگ برتر والیبال به شمار می‌رفت، تیمی که با توقف مقابل شهرداری تبریز از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، باشگاه کاله آمل از معدود باشگاه‌های ورزشی ایران به شمارمی‌رود که سال‌های سال در بخش والیبال تیمداری کرده است. تیمی حرفه‌ای که چند سال قبل برترین بازیکنان ملی‌پوش را به خدمت گرفته‌ بود و مقام قهرمانی لیگ برتر را نیز در کارنامه دارد. تیمی ریشه‌دار و پر طرفدار که اکثر ستاره‌های امروز والیبال از سعید معروف و سید محمد موسوی گرفته تا فرهاد قائمی و شهرام محمودی و عادل غلامی، سابقه پوشیدن پیراهن این تیم را دارند.

سه سال قبل تیم کاله به دلایلی مدیریتی از تیم‌داری در والیبال کنار رفت و یک فصل بعد با میدان دادن به تیم ملی جوانان که هدایت آن بر عهده بهروز عطایی بود، بار دیگر به لیگ برتر والیبال بازگشت. مدیران کاله که اکثر هزینه‎‌هایشان را صرف ساخت یکی از مجهزترین مجموعه‌های ورزشی در کشور می‌کردند تصمیم گرفتند با رویکردی جدید و آینده‌نگرانه پا به مسابقات لیگ برتر بگذارند. رویکردی که هم تیم کاله را با هزینه کمتر در لیگ حفظ می‌کرد و هم بستری می‌شد برای حضور بازیکنان تیم ملی جوانان در کنار هم و افزایش تجربه این بازیکنان.

طلایی‌پوشان ِ پرفراز و نشیب / نگاه مثبت مدیریتی برگ برنده‌ی آینده‌های والیبال

کاله این فصل از لیگ را با برخی تغییرات محدود نسبت به فصل قبل آغاز کرد. اضافه شدن بازیکنانی از تیم ملی جوانان به این تیم موجب شد تیمی جوان‌تر از قبل پا به میدان مسابقات لیگ بگذارد. تیم کاله در مرحله مقدماتی پرفراز و نشیب ظاهر شد و نتایج متوسط رو به خوبی کسب کرد با این حالا در میانه‌های نیم فصل نخست ، آسیب دیدگی رسول آقچه‌لی، پشت خط زن و کاپیتان این تیم ، بهروز عطایی را با مشکل جدی مواجه کرد.

کادر فنی و مدیران تیم کاله به سرعت دست به کار شده و رضا صفایی که نیم فصل اول در تیم ساری حضور داشت را به خدمت گرفتند تا جای خالی رسول آقچه لی که به گفته پزشکان تا پایان فصل نیاز به استراحت و تمرین سبک داشت، پر کند. زردپوشان کاله در نیم فصل دوم نتایج خوبی کسب کردند و در نهایت به عنوان تیم ششم راهی پلی آف شدند. جایی که حریفی سرسخت به نام «شهرداری تبریز» انتظارشان را می‌کشید.

طلایی‌پوشان ِ پرفراز و نشیب / نگاه مثبت مدیریتی برگ برنده‌ی آینده‌های والیبال

**نبرد سخت جوانان با باتجربه‌ها

تیم والیبال کاله در بازی نخست مقابل شهرداری تبریز در مرحله پلی آف نتوانست خوب کار کند و در تبریز با حساب 3 بر صفر مغلوب تیم شهرداری تبریز شد. اما آن‌ها امید زیادی داشتند که در آمل و در حضور هواداران پرشور خود نتیجه بهتری کسب کرده و با شکست دادن تیم عادل بناکار، سرنوشت صعود را به بازی سوم بکشانند. با این حال در نهایت برنده نهایی بازی آمل نیز تبریزی‌ها بودند تا نبرد تجربه و جوانی به سود تجربه تمام شود و شاگردان بهروز عطایی از رسیدن به نیمه نهایی و جمع چهار تیم برتر مسابقات بازبمانند.

تیم کاله در این مسابقات از لحاظ دفاعی یکی از بهترین تیم‌های لیگ به شمار می‌رفت. تیمی که در بازی برگشت با تبریز به تنهایی 22 امتیاز از دفاع کسب کرد. همچنین به سرویس‌های خوب تیم کاله نیز باید اشاره کرد. سرویس‌های خوب و هدف دار بازیکنان جوان کاله که در طول فصل و در بسیاری از مسابقات برگ برنده شاگردان عطایی به شمار می‌رفت. به اعتقاد اغلب کارشناسان و با نگاهی به عملکرد فنی تیم کاله، این نکته مشهود است که تیم کاله در دریافت اول و همچنین حملات آخر مشکل داشت.

موضوعی که خود کادر فنی این را قبول داشتند و در تلاش بودند که در طول لیگ این معضل را حل کنند. هرچند شاید همین ضعف بزرگ موجب شد مقابل شهرداری تبریز ناکام بمانند. با تمام این تفاسیر می‌توان مدعی بود که اگر کاله بازیکنان مصدوم کمتری داشت یا بازیکنی مثل رضا عابدینی به مسابقه پلی آف می‌رسید شانس صعود برای طلایی پوشان آمل بیشتر بود و می‌شد تیم کاله را در جمع چهار تیم برتر مسابقات تصور کرد. تیمی که در دو مهارت اساسی والیبال یعنی سرویس و دفاع و روی تور نمایشی خارق العاده داشت قطعا می‌توانست با بهره‌مندی از شانس بیشتر و تمرکز بیشتر روی حملات آخر و دریافت‌های نخست، با عنوانی بهتر لیگ را به پایان ببرد.

طلایی‌پوشان ِ پرفراز و نشیب / نگاه مثبت مدیریتی برگ برنده‌ی آینده‌های والیبال

**نگاه مثبت مدیریتی، برگ برنده برای جوانان

فارغ از بحث فنی و عملکرد تاکتیکی تیم کاله آمل در مسابقات لیگ برتر والیبال، ذکر یک نکته ضروری است و آن نگاه درست و حرفه‌ای مدیران باشگاه کاله به بخش تیم‌داری در والیبال است. باشگاه کاله قطعا با توجه به منابع مالی قوی می‌توانست ستاره‌های ملی‌پوشی را در اختیار گرفته و برای قهرمانی و سکو بجنگد، اما مسئولان این باشگاه، تیم کاله را به بستری تبدیل کردند برای حضور جوانانی که بدون شک سازنده آینده والیبال ایران هستند.

والیبالی که در حال پوست اندازی است و بیش از هر چیز نیاز به جوانانی با انگیزه و میدان دیده دارد. تیم کاله در مرحله نخست پلی آف حذف شد اما این تیم در حال حاضر بازیکنانی در دل خود دارد که یک فصل در کنار هم تمرین کرده‌اند و زیر نظر مربی بادانشی همچون بهروز عطایی به دانش و تجربه والیبالی‌شان افزوده شده است و این بدون شک دستاورد کمی برای والیبال ایران و کمک به تزریق بازیکنان تازه نفس به تیم ملی نخواهد بود و یک اتفاق خوب در والیبال به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

همه دستاوردهای جوانان کاله در لیگ سی‌ویکم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار