نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: رژیم غاصب صهیونیستی پشتیبان و هم پیمان داعش و گروه‌های تکفیری بود تا از این طریق بتواند کشور‌های اسلامی را به نابودی بکشاند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در اختتامیه همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی اظهار داشت: جریان تکفیری داعش با کمک رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی توانست بیداری اسلامی را که به خوبی در حال گسترش بود را منحرف کند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: در کشور‌های عراق، سوریه و لیبی وقتی جریان‌های تکفیری و داعش به وجود آمد تمام زیر ساخت‌های این کشور‌ها را به نابودی کشاند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: جریان‌های تکفیری نه تنها چهره اسلام بلکه چهره رحمانی پیامبر اسلام (ص) را مخدوش کرد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جریان‌های تکفیری چهره مبارک پیامبر اسلام (ص) را که تداعی گر مهربانی، صلح، مودت، برابری و برادری بود را برعکس جلوه دادند.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: جریان تکفیر حتی دعا کردن در حق مردم مظلوم فلسطین و حماس را حرام اعلام کرد و این مردم را در برابر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تنها گذاشتند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: گروه‌های تکفیری توانستند شور و شعف جوانان کشور‌های اسلامی را به نفع خویش به انحراف بکشانند.

عضو خبرگان رهبری افزود: رواج تکفیر در جامعه اسلامی از سوی علمای شیعه و سنی رد شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان تاکید کرد: گسترش سیره رسول اکرم (ص) تنها راه مقابله با اندیشه‌های تکفیری است.

امام جمعه زاهدان یادآور شد: قرآن کریم به دوری از تفرقه، جدایی و دودستگی که خواسته استکبار جهانی است تاکید دارد.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: سالهاست که مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای به زانو درآوردن مسلمانان جهان و شکستن خط مقاومت از تمام ظرفیت سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی خودشان استفاده می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این مثلت شوم برخی کشور‌های مرتجح منطقه را به کار گرفتند تا علیه مسلمانان مظلوم توطئه کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: اسلام در برابر اندیشه‌های مخالف اصول سه گانه توحید، اقرار به وحدانیت حق و شهادت به یگانگی خداوند متعال را سه مدخل حرمت مسلمانان قرار داده است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: تعرض به اهل قبله از نگاه شریعت اسلام حرام است.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: مسلمانان حق ندارند که از واژه کفر در باره اهل قبله و کتاب استفاده کنند.

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت: برگزاری همایش‌های علمی با هدف تبیین و بحث و تبادل نظر در میان علمای اهل سنت و تشیع بسیار حائز اهمیت است، زیرا اختلافات را بر طرف می‌کند.

مولوی نذیر احمد سلامی اظهار داشت: چنانچه ما از اعتقادات، نظرات و سایر مسائل همدیگر آگاه نباشیم نتایج این ناآگاهی به دشمنی ختم می‌شود.

وی بیان کرد: نشست‌های علمی میان علمای شیعه و سنی باید بیش از پیش برگزار شود.

انتهای پیام/ع

جریان تکفیری داعش توانست بیداری اسلامی را منحرف کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار