وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به اقدام نیروهای هندی در تیراندازی به سوی خودروی ون حامل دانش آموزان نزدیک خط مرزی، کاردار سفارت هند را احضار کرد.

احضار کاردار سفارت هند در پاکستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نیشن، وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به اقدام نیروهای هندی در تیراندازی به سوی خودروی ون حامل دانش آموزان نزدیک خط مرزی، «جی پی سینگ» کاردار سفارت هند را احضار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد در این احضار ، اعتراض شدید دولت پاکستان به هدف قرار دادن شهروندان عادی توسط نیروهای هندی در امتداد خط مرزی ابلاغ شد.

وی افزود: مسئول بخش آسیایی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین در نامه ای، اعتراض خود را به کاردار سفارت هند در اسلام آباد جهت ابلاغ به مقامات هندی ارائه کرد.

در نامه اعتراضی دولت پاکستان آمده است: اقدام اخیر نیروهای هندی در هدف قرار دادن یک دستگاه خودروی ون حامل دانش آموزان، خلاف کنوانسیون ژنو است. طبق این کنوانسیون، هدف قرار دادن بیمارستان ها و مدارس حتی در دوران جنگ ممنوع اعلام شده است. در تیراندازی نیروهای هندی به یک خودروی حامل دانش آموزان در منطقه مرزی «بتل»، راننده این خودرو کشته و تعدادی از دانش آموزان زخمی شدند.

انتهای پیام/

تنش دوباره در روابط هند و پاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار