سومین و آخرین روز محاکمه پرونده موسوم به فرش ، گليم وگبه كرمانشاهان برگزار شد .

ختم دادرسی پرونده موسوم به فرش ، گليم وگبه كرمانشاهان به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  سومین و آخرین روز محاکمه پرونده برگزار شد و دو جلسه قبلی دادگاه با قرائت کیفر خواست و تشریح آن توسط دادستان ، ارائه نظر کارشناسان حاضر در جلسه ، استماع بیانات وکلای مدافع شکات و متهمین سپری شد.

روند دو روزه  دادرسی، شکات مالباخته و دنبال کنندگان پرونده را در انتظار مواجهه دادگاه با متهم ردیف اول و اظهارات و دفاعیات او قرار داده بود که شروع سومین جلسه دادگاه در ساعت٨/٤٥ صبح روز چهارشنبه ٩٦/١١/٢٥ به این انتظار پایان داد.

دانیال هودرجی معاون رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه  و سخنگوی پرونده مكتب فرش ،گلیم و گبه کرمانشاهان گفت: رئیس شعبه سوم دادگاه کیفری یک کرمانشاه مطابق بند ت ماده 359 آیین دادرسی کیفری پس از فراخوان متهم به جایگاه ، به ایشان تفهیم اتهام کرده و خواست راجع به قبول یا رد اتهامات منتسب اظهار نظر کرده و دفاعیات خود را به محضر دادگاه ارائه کند.

هودرجی ادامه داد : وی در حالی که بارها تذکرات قانونی دادگاه را در خصوص پرهيز از فرافکنی و طفره رفتن در پاسخگویی دریافت کرد از اتهامات خود دفاع کرد که در همین رابطه ، مدعی العموم نیز به کرات از دادگاه خواست که به متهم برای انحراف از مسیر پاسخگویی تذکر دهند تا مشخصا به سئوالات جواب دهند.

وی افزود: متاسفانه متهم علی رغم آسیب های مالی و روانی که برای مالباختگان ایجاد کرده و بیش از یکسال است که آنها را به سرگردانی دچار کرده در مقابل اسناد و مدارک موجود مبنی بر حیف و میل اموال مردم و مستندات ارائه شده دادستانی از پذیرش حقیقت سر باز زد و اثری از اهتمام او برای کمک به حل مشکل شكات فراوانش به چشم نمی خورد.

هودرجی گفت: به شيوه جلسات پيشين ،در این جلسه نیز تعداد دیگری از کارشناسان ، خبرگان و مطلعین اقتصادی ،مالی وپولی در رشته های مختلف عملیات های بانکی ، فرش  حضور یافتند و مواردی را برای حضار و دادگاه توضیح دادند.

وی افزود: دادگاه با اختیار حاصل از ماده 369 آیین دادرسی کیفری پس از یک تنفس نیم ساعته ، دادرسی را ادامه داد که در نهایت و پس از هشت ساعت محاکمه ،در سومین جلسه دادگاه پس از اخذ آخرین دفاعیات متهمین ختم رسیدگی را اعلام کرد.

هودرجی در پایان گفت: مطابق ماده 404 ناظر به ماده 374 قانون آیین دادرسی کیفری ، دادگاه یک هفته زمان دارد تا رای خود را درباره این پرونده صادر کند و در نهایت با مهلت سه روزه مندرج در ماده 378 در همان قانون برای تایپ رای انشا شده و تبدیل آن به دادنامه ، يعنی حداكثر تاده روز پس از اختتام دادرسی ، طرفين پرونده را در جریان تصمیم نهایی خود قرار دهد.

انتهای پیام/ز

 

سومین و آخرین روز محاکمه پرونده مكتب فرش ،گلیم و گبه کرمانشاهان  برگزار شد

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.