نوید گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی و اتحاد استراتژیک است. ما به تنهایی نمی‌توانیم این سند را اجرا کنیم.

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند عضم ملی و اتحاد استراتژیک استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گردهمایی نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان‌ها که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: ما در سال 57، سیصدو چهل و دو هزار هزار و 35 نفر معلم در سطح کل کشور داشتیم، ولی در حال حاضر این عدد به نهصد و بیست و هفت هزار و 726 نفر در سطح کشور رسیده است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ما در کشور 13 میلیون دانش‌آموز داریم اما در اوایل انقلاب هشت میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در سطح کشور داشتیم.

نوید ادهم در خصوص سطح سواد معلمان از سال 57 تا زمان حال گفت: در سال 57 ما یازده هزار و 71  معلم لیسانس در کشور داشتیم،  در سال 96، 57.5 درصد معلمان مدرک لیسانس دارند، در سال 57 ما 6.34 درصد معلم دیپلم و حالا 9.83 هزار معلم دیپلمه در کشور داریم.

 دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد:در حدود سنی 10 تا 19سال در سال 57، تنها 68/1 درصد با سواد داشتیم ولی امروز این رقم به 95/2درصد رسیده استکه این نشان می‌دهد از اوایل انقلاب تاکنون رشد مطلوبی در این زمینه داشته‌ایم.

 وی در خصوص آمار دختران دانش‌آموز در سال 57 تاکنون گفت: در سال 57 دختران  38.20 درصد از دانش‌آموان را تشکیل می‌دادند که امروز این رقم به 48.30 درصد رسیده است.

 نوید ادهم گفت: خوشبختانه امروز تحولات خوبی در آموزش و پرورش رخ داده است و شاهد رشد بالایی در سطح سواد معلمان بوده‌ایم.

 دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در گذشته 8 میلیون بی‌سواد داشتیم که خوشبختانه با تدابیر در نظر گرفته شده حالا حدود 90 درصد افراد جامعه با سواد هستند.

 وی در خصوص آموزش و پرورش گفت: اگر نظام آموزش و پرورش نتواند با تحولات عصر امروز جلو برود، قطعا بازنده میدان است، دانش‌آموزان امروزی مانند 10 یا 20 سال گذشته نیستند، خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی سطح سواد اقشار جامعه افزایش داشته است؛ برای مثال در جلسه انجمن اولیا و مربیان 10 سال گذشته افرادی زیر دیپلم داشتیم ولی امروز 90 درصد افراد شرکت‌کننده در جلسه اولیا و مربیان افراد با سواد در جامعه محسوب می‌شوند.

 نوید ادهم اظهار داشت: آموزش و پرورش هر چند دستاوردهای مطلوبی داشت اما این پیشرفت کافی نیست و نباید ثابت بماند زیرا  آموزش و پرورش باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

اجرای سند تحول بنیادی نیازمند عزم ملی و اتحاد استراتژی است

 دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: امروز اجرای سند تحول بنیادی آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی و اتحاد استراتژی است، ما به تنهایی نمی‌توانیم این سند را اجرایی کنیم زیرا این امر با همکاری دستگاه‌های مربوطه ممکن است.

 نوید ادهم گفت: نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی در افق 1404 با اتکا به قدرت لایزال الهی و مبتنی بر نظام فرهنگ و تمدن اسلامی زمینه ساز جامعه جهانی در کشور است.

الزامات اجرای سند تحول بنیادین

 وی در خصوص الزامات اجرای سند تحول بنیادین گفت: حل مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش و ایجاد همسویی میان مراجع سیاست گذار و تصمیم گیر از الزام‌های اجرای سند تحول بنیادین است، امروز نقش آموزش و پرورش تولید سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، تربیت و تامین منابع انسانی و دستیابی به رشد و توسعه و پیشرفت کشور است.

 وی در خصوص چشم انداز افق مدرسه در سال 1404 تصریح کرد: بر پایه این چشم انداز مدرسه جلوه‌ای از تحقق فرصت‌های تعلیم و تربیتی و زمینه ساز درک و اصلاح موقعیت توسط دانش آموزان است

 نوید ادهم افزود: تربیت انسانی موحد، مومن و معتقد یکی از هدف‌های کلان در نظام آموزش و پرورش است، پس ارتقاء نظام تعلیم و تربیت رسمی، عمومی و خانواده برای رشد و تعالی کشور و در راستای تحقق جامعه جهانی در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

 دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از کلید واژه‌های سند تحول، تکمیل و تعالی هویت نسل جوان است اما امروزه متاسفانه از این نظر آسیب دیده‌ایم و این موضوع می‌تواند در آموزش و پرورش و مدرسه درمان شود.

 نوید ادهم یادآور شد: آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که می‌تواند نسل حال و آینده را با نیاز روز تربیت کند و تعلیم دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.