سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به لزوم کنترل مدارس غیردولتی گفت: دولت و مجلس اجازه نمی‌دهد منافع سوء افراد در مصوبه اخیر لحاظ شود.

اجازه تحقق نیت‌های سوء را در حذف آمون مدارس ابتدایی نمی‌دهیمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره طرح حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد و سایر مدارس خاص بیان کرد: تصمیمی که شورای عالی گرفته در راستای هماهنگی های قبلی در کمیسیون آموزش با وزارت علوم و آموزش و پرورش راجع به کنکور و مدارس خاص بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش درباره مخالفت برخی نمایندگان با این مصوبه ادامه داد: نمایندگان آزاد هستند که درباره مسائل کشور اظهار نظر کنند اما اینکه مجلس بخواهد ورود کند به نظر می‌رسد با توجه به جایگاه قانونی شورای عالی آموزش و پرورش ضرورتی ندارد.

ذاتا ادبیات و هنر در مدارس سمپاد کمرنگ است

وی با اشاره به کنترل مدارس غیردولتی تاکید کرد: قطعا نه مجلس و نه دولت اجازه نمی‌دهد منافع سوء افراد در این مسیر تامین شود.

میرزاده با اشاره به اینکه این اتفاق دقیقا در راستای اجرای سند تحول بنیادین است، گفت: این مصوبه بیش از همه به نفع سمپاد و دانش آموزانی است که در این مدارس درس می‌خوانند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در مدارس سمپاد غرق دروس خاصی می شوند و ذاتا ادبیات و هنر در مدارس سمپاد کمرنگ است، در حالی که باید مهارت های زندگی را بیاموزند.

سخنگوی کمیسیون آموزش با انتقاد از ورود پیدا نکردن مدارس سمپاد به رشته های هنری و مهارتی گفت: همه دانش آموزان از جمله تیزهوشان فرزندان ما هستند و این ها باید در جامعه و میان مردم زندگی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار