موجودات پنهان شده در تاریکی در فرهنگ ها و اساطیر تمام کشورها وجود دارند، در این مطلب به برسی جایگاه جن در اساطیر می پردازیم.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موجوداتی با نام ها و توانایی های مختلف که در خصایل و رفتار به هم شبیه هستند و در ابتدا نام همه شان دیو بود. موجوداتی پلید که خویی نیمه انسانی و نیمه حیوانی دارند. بدانشان در دشمنی با انسان قسم خورده اند. کودکان و زنان را آزار می دهند و خانواده ها را از هم می پاشند.امیال و هوس های ناثواب ایجاد می کنند و خودشان از این امیال لذت می برند. خوب ترهایشان آن وقت درگیر درست کردن این همه خرابکاری. بعدتر اما طایفه دیوها راه استقلال را پیش گرفتند. همه موجودات دوپا و درشت هیکلی که چهره غیرانسانی داشتند نامشان شد دیو. شغل جداگانه و آبرومندانه ای، نسبت به قوم و خویش هایشان، برای خود دست و پاکردند. کار به آن جا کشید که پهلوانان و قهرمانان را به مبارزه طلبیدند.


بیشتربخوانید : آیا ارواح و اجنه می‌توانند به انسان حمله کنند؟


در بابل که این انشعاب از آن جا شروع جنیان را زاده شده از آتش می دانستند. آنچه به جا مانده می گوید در آن زمان جنیان چندان ناپیدا نبودند و در کنار خدایانِ اساطیری در زمین حضور داشتند. از دید بابلیان گروهی از جنیان خوب و خیرخواه انسان و گروهی پلید و بدخواه بودند.

بررسی جایگاه «جِن» در اساطیر


میان خودشان در دوستی یا دشمنی با انسان جنگی نبود و در ظاهر نیز همه یکسان بودند. پس شناختن جن خوب و بد کار دشواری بود. مدرک دقیقی در دست نیست که بابلیان با این مشکل چطور کنار آمدند. جنیان آن دوران ظاهری نیم انسان و نیم حیوان داشتند یا می توانستند به صورت کامل به شکل حیوانی دربیایند. ظاهر شدن و غیب شدن به اختیار خودشان بود. شاید بابلیان در مواجه با این همه توانایی که در جنیان می دیدند فقط امید خود را حفظ می کردند.

شاید جنی که ظاهر می شود خیرخواه باشد. اما یونانیان به اندازه بابلیان سعه صدر نداشتند. آن ها به اندازه کافی با خدایانِ اساطیری چالش و گرفتاری داشتند. کدام خدا خوب است و کدام خدابانو به نفع مردم رای می دهد؟ گرفتاری یونانیان با طبع متغیر خدایانشان تمامی نداشت.

غول ها و تیتان ها را هم داشتند با شجرهای طولانی و جنگی خونی با خدایانشان. پس کار را با طایفه جن یکسره کردند. در یونانی که الاماشاالله موجود غیرانسانی وجود دارد. برای پیدا کردن جنیان اصیل باید به ذات جن رجوع کنیم.

این موجودات در اصل میرا هستند. بنابر اساطیر جنیان، در تمام شکل هایشان عمری طولانی تر از انسان و کم تر از خدایان دارند. نه قدرت خلاقه و اعتراض انسان را دارند، نه قدرت مطلق خدایان را. چیزی میان ایت دو جهانند. هم پیدا و هم ناپیدا. رابط میان جهان زیرین و جهان زندگان و آسمان. موجوداتی که در هر سه قلمرو دیده می شوند اما در هیچ کدام هیچ جای محکمی ندارند. ذات آن ها از عناصر زمینی است و در دشمنی با انسان ثابت قدم. با این توصیفات نومفاها در یونان باستان نیز از جنیانند.


بیشتربخوانید : مکان‌هایی که ارواح در آنها قدم می‌زنند+ تصاویر


نومفاها موجودات نادیدنی و پنهان که ذاتشان از آب است. از کناره دریا تا چشمه سارها می توان پیدایشان کرد. نومفاها چندان خوش سابقه نبودند و جز در چند داستان کوتاه هیچ عمل خیری از آن ها نمی بینیم. دشمن کودکان و ملوانان بودند. زنان و مردان جوان را با ظاهر فریبنده خود گمراه می کردند.

فساد و خشم را میان آدمیان می پسندیدند. کار جنیان در اساطیر به همین دو فرهنگ خاتمه پیدا نمیکند. این جا اگر هم غیب می شوند، می توان ردشان را در آلمان دید. در اساطیر آلمان تا اسکاندیناوی گونه دیگری از جن دیده می شود. الف ها موجوداتی نادیدنی اند که ذاتشان از هواست. هر چند انواع مختلف الف وجود دارد که در محیط های مختلف زندگی می کنند، از باغچه تا کنج خانه.

الف ها در ابتدا پری رویانی بودند که صرفا به قصد گمراه کردن انسان ها ظاهر می شدند. اما کم کم آن ها هم دوشاخه شده، چهره نیک و بد پیداکردند. به این ترتیب دوگانگی که از جهان انسان ها و جهان نادیدنیِ آن سو بود را نشان می دادند. در تعابیر و اساطیر متاخرتر لیلیث را هم زنی از جنیان می دانند که قبل از حوا به همسری آدم درآمد. لیلیث بعد از اینکه جایگاهش را از دست داد به دشمن قسم خورده انسان ها و خانواده ها تبدیل شد.

بعد از این با ظهور ادیان ابراهیمی مفصل درباره این موجودات بحث می شود. گروهی از اینان که در سپاه شیطان قرار دارند و گروهی که راه خیر و ثواب را پیش گرفتند. در نهایت جنیان هر چند در غالب فرهنگ ها از شجرنامه اساطیری غیب می شوند، در فرهنگ عامه ظاهر می شوند، در آن رشد می کنند و با قدرت های جادویی خود چنان ریشه می گیرند که در سراسر جهان هیچ فرهنگی را بدون جن نمی بینیم. به هر اسمی که خود را صدا بزنند، همان ناپیدایانِ رابطِ دو جهان، همواره در ناخودآگاهِ اساطیریِ انسان ها حضور دارند.

داماووی، جن خانگی روس

روحِ سردِ روسی

 این جور گفته اند که جن و هیولا و شیطانک و دیو و اهریمن و باقی دار و دسته این قماش موجودات از سر و کله روس ها بالا می روند اما روس ها که از چیزی نمی ترسند، اتفاقا جن و هیولا و شیطانند که از آن ها می ترسند. داماووی از آن جن های معروف روس است، جنی خانگی که نامش را از معادل روسی خانه گرفته و راه به راه هم شکل عوض می کند و پشت سرش حرف هست که در عین خوبی و مهربانی، متاسفانه اخلاق ندارد و دمدمی است و زیاد نباید پا رو دمش گذاشت (البته به اینجا که برسد باید گفت جن روس و غیرروس ندارد. کلا آدم پا رو دم جن نگذارد بهتر است، حالا اهل هرجا که می خواهد باشد).

بررسی جایگاه «جِن» در اساطیر


خانه اگر خانه باشد، یعنی گرم و تر و تمیز و مرتب و آرام، و البته اجاقش هم روشن و سفره اش هم باز، داماووی بودنش می شود نعمت اما امان از روزی که بین اهل خانه تفرقه بیفتد و خانه به هم بریزد و دعوا زیادی طول بکشد، یا حتی همسایه نااصل نصیب شود. آن وقت است که داماووی صدایش را می اندازد سرش و مثل روح های در به در بی فرهنگ خواب را به همه حرام می کند. البته یک اقدام احتیاطی و پیشگیرانه هم هست که اگر کسی با ایشان طرف باشد بهتر است حواسش به آن باشد: بعد از غروب به هیچ وجه نباید اسم داماووی را برد و شوخی هم ندارد. از خوبی های داماووی هم بگوییم. یکی از آن اصل و نسب دارهایش اگر قسمت خانه ای شود، خیلی کارها می کند:

به اسب ها می رسد، دست به سر و گوش بچه ها می کشد، از خانه مراقبت می کند و تا او هست خورد و خوراک خانواده حرف ندارد و کسی شب را بی شام صبح نمی کند. از این ها مهم تر، داماووی به فکر دخترهای خانه هم هست و شخصا به خواستگارها نظارت می کند تا داماد مقبولی گیر خانواده بیاد و همه عمری درگیر نشوند. در ضمن با داماووی های همسایه هم ارتباط دارد و نمی گذارد بی خبر سرک بکشند توی خانه و زندگی آدم و چیزی کش بروند. حالا از شکل و شمایلش بگوییم. برخلاف تصورتان بیشتری ها گفته اند پیرمردی است ریزه میزه که هیکلش بیشتر به پسربچه های پنج ساله می ماند. ریش سفید دارد و موی زرد و چشم درخشان. خیلی خودش را آفتابی نمی کند اما کسی در بودنش تردیدی ندارد.

می گویند معمولا پشت اجاق یا دودکش پنهان می شود و وقتی همه خوابیدند می آید بیرون و هر جور دلش خواست در خانه می چرمد و بازی می کند. شیطنت هم زیاد می کند، از زیر در می خزد توی اتاق خواب ها و آن هایی را که در خواب نازند غلغلک می دهد و در می رود. گفتیم زود جوش می آورد؟ دوباره گفتنش می ارزد: داماووی خیلی زود جوش می آورد و زیادی هم زودرنج است. اگر ببیند سهم شامش را خورده اند و یک گیلاس آب هم رویش، کاری می کند که همه از کارشان پشیمان بشوند و تر و خشک را هم با هم می سوزاند، مثلا تا صبح روی میزها مشت می کوبد و پشت در اتاق ها جیغ می کشد. قیافه چرا می گیرید؟ انگار این ها را نویسنده محترم مطلب از خودش درآورده!

یک عده روسیه شناس و افسانه شناس و محقق نشسته اند و سرجمع چند هزار صفحه درباره داماووی و هزار و یک جن دیگر نوشته اند، منبع و ماخذ همه چیز هم معلوم است. بعضی ناحیه ها هم داماووی مخصوص خودشان را دارند که شبیه باقی داماووی ها نیستند. مثلا از پیرمرد پشمالوی محترم با ریش انبوه داریم تا نسخه غول بچه مانندش که کوتوله است و شاخ و دم هم دارد. البته دوره تاریخی هم مهم است و داماووی های ارتدوکس داستان خودشان را دارند و نوچه شیطان به حساب می آیند. قضیه کم کم پیچیده تر هم می شود. آورده اند که داماووی می تواند خودش را به شکل یکی از اعضای خانواده دربیاورد و حتی در هیات جد بزرگ خاندان ظاهر شود. که در آن صورت پدربزرگ یا ارباب هم صدایش می زنند. یا فرو بردن به قالب حیوان خانگی محبوب خانواده. حادثه های تلخ و ناگوار هم کم نبوده.

یک نمونه اش این که داماووی سن و سال دار خانه ای در یکی از روستاهای روسیه وقتی دیده قدرش را نمی دانند و تازه احترامش را که نگه نمی دارند هیچ، مسخره اش هم می کنند، حدود ساعت دو صبح دو نفر از اهل خانه را در خواب خفه می کند. از تاریخ گفتیم. تحول مذهبی در روسیه و ورود مسیحیت در نوع نگاه مردم به داماووی بازتاب پیدا می کند. تا قبل از ورود مسیحیت، داماووی ها بیشتر اهل مهر و محبت و رسیدگی به خانه بودند اما بعد از آن جنبه های شیطانی وجودشان پررنگ تر شد. این را هم باید گفت که داماووی ها خوب دوام آورده اند. شاید در قرن 20 و 21 نشود زیاد پیدایشان کرد اما تا آخر قرن 19 که کسی در بودنشان شک نمی کرد. حالا هم به نفعتان است اگر کسی را شبیه جد بزرگتان دیدی حسابی تحویلش بگیرید و یک ناهار حسابی هم مهمانش کنید، مبادا داماووی خانه قبلی تان باشد!

منببع: برترین ها

انتهای پیام/

بررسی جایگاه «جِن» در اساطیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸۲
در انتظار بررسی: ۱۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
سلام عزیزان خیلیعاتون درست دیدین وراستمیگین با توجه به اشنایی ورویت ان مخلوفات خداوند اگر بصلاح بود نوع خلقت ان مخلوقاترا قابل رویت بچشم همه ادمها قرار میداد پس عزیزانم چعلاقمند وچه انها که از انها هراسدارند به شما پیشنهاد میکنم که مدل زندگیتان را در چهارچوب سلامتی ورعایت بایدها ونب...تنظیم مثلا خواب خوراک دوری از مسکرات ونشعگی ومرتبی محل زندگی وو فکذووفت را درگیر انها نکنید تا ارامشی زیبا که ه دبه خداونداست را در وجودتان حس وزنگی کنید بدون ترس استس و.،..وزبان را با ذکر های خداوند وانببا وایمه معصوم س الله اجمعین عطر اگبن کنبد یا علی
Iran (Islamic Republic of)
اصغر صغرا زاده
۱۶:۳۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
این چیز ها وجود نداره همش چرته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۸ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
اینا چرت و پرته بابا. چطوریه از وقتی گه دوربین اومده دیگه این چیزا اثبات نمیشه؟؟ میگی جن دیدی پس حتما برو دکتر چون اسکیزوفرنی گرفتی. بختک نیست وقتی بدنت خستس یا تحلیل رفته دچار عضله گرفتگی میشی. وقتی عضله گردن بگیره تو مغز ما یه غده هست باعث میشه توهم بزنیم برای اینکه کمتر درد حس کنیم. دیدین طرف هذیون میگه بعد مریضی بخاطر این غده ست. وقتی بیش از حد ترشح کنه انسان میمیره برای همینه مرگ مغزی میشن تو تصادف فقط مغز خاموش میشه اما قلب میزنه خب جرا؟؟ عزراییل نمیاد مرگ مغزی هارو ببره؟؟ ابن سینا اصلا به جن و قیامت اعتقاد نداشته بخاطر همین کشتنش برای اینکه خرابش کنن گفتن از رابطه جنسی زیاد مرده!!! باور میکنی یه دانشمند از این طریق بمیره؟؟؟ جن هم همینطور فقط داستانشو شنیدی شبا شکست نور باعث شده خطای دید داشته باشی. اگرم نیم درصد واقعی باشه هیچ موجودی عوضی تر از ادم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام دوستان من بلدم احضار ولی تا حالا احضار نکردم چون خیلی خطرناک متاسفانه بعضی از دوستان فکر میکنم همینطور یه موجود میاد میگه چی میخوای بهتون بدم ببینید دوستان میتونن بهت بدن اما نمیدن به جای اینکه چیزی بهت بدن بدبختت میکنن برای احضار جن رحمانی یک سری آداب داره یا جن کافر میشه احضار کرد اما به نسبت جن رحمانی ساده تره ولی بازهم به این معنی نیست که احضارش ساده هست اول باید روح جسمتون پاک باشید نباید به مادیات فکر کنید نبایدغذاهای که از حیوانات میاد بخورید بعدش برای احضار جن باید از لحاظ ایمانی آنقدر قوی باشی که وقتی میاد ضربه بهت نزنه جن‌ها اینجوری که نیستند جن‌ها از انسانها خوششون نمیاد اینجوری نیست بیماریش توی بعد خودت چهار کلام باهاش حرف بزنی اونم بگه بفرما چی میخوای بهت بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
همش دروغه
Germany
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
قصدتون چی بود از این عروسک اخه؟
Iran (Islamic Republic of)
نادر نظامی
۰۹:۲۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
من در کودکی حدود شش یا هفت سالگی، شب در خانه امان جن یا توهم جن را دیده ام. الله اعلم ولی ظاهر جنی که دیدم به نقشی که کشیده شده مرد تیرکمان بدست شباهت داشت!!!....
Iran (Islamic Republic of)
تموم شد خیلی تاثیر گذار بود
۱۶:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
تموم شد خیلی تاثیر گذار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
هیچ جنی با آدم دوست نمیشه چه جن رحمانی چه جن شیطانی
Iran (Islamic Republic of)
بهناز
۱۵:۰۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
یاحضرت عکس جن واقعیه جنه
خدایاشب خواب برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر بنده چند سالی هست که اجنه اذیتم میکنه دیشب دعای جن رو خوندم خیلی اذیت شدم تا چند ساعت حتی نصف شبها هم میان اذیتم میکنن خواهش میکنم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۵۰ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
سلام .. چیکارت میکنن ؟ از کجا میدونی جن هست ؟ از کی و کجا اذیت شدی ؟ تنها زندگی میکنید یا نه ؟ چند سالتون هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
میتی
۰۹:۵۶ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
به دستور ایت الله بهجت مراجعه کنید- فکر کنم شش یا هفت مورد رو ایشون سفارش کردن که یکیش همراه داشتن قران کوچکه- مدتی با بنده هم شوخی میکردن که تنها با خوندن یه ناس و فلق میرفتن خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد پرتوی
۱۴:۲۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
جن وجود نداره برو دکتر. حتما دچار اسکیزوفرنی خفیف شدی
انقدر بیکاره بیاد منو تورو اذیت کنه؟؟؟??? اینا همش دروغه ساخته ی ذهن بشره. بیاد اذیتت کنه که چی بشه؟ چی به دست بیاره. بیخیال بابا
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۰۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
درود دوستان گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام بامن تماس بگیریدکساییکه اجنه اذارشون میده من بلدم مشکلتونوحل کنم: شرفیان
Iran (Islamic Republic of)
بسم الله
۱۴:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام فقط از جن های کافر بترسید چون اونها هم در زندگی و همسرتون یا عزیزتون هم تاثیر میزارن اگر لج کنن نابودگر هستن ولی جن های مسلمان کاری ندارند ولی اگر به اونها ظلم کنید به طوری که حقشونو بخورید و ازش سواستفاده کنید مجبور میشه بدی کنه بهتون با اینکه خودشونم خوششون نمیاد به کسی ضربه بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۹:۳۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
من 15 سالمه و حدود 2 سالی هست که خیلی در مورد جن ها تحقیق و این چیزا انجام دادم و خیلی دوس دارم باهاشون دوست بشم اصلا ترسی ندارم ازشون ولی تاحالا مطالبی ندیدم که نوشته باشه که بشه با جنهای مسلمان دوست شد کسی هست که بتونه کمکم کنه؟
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۳۱ تير ۱۴۰۰
تا کاری به کارشون نداشته باشی هیچ کاری باهات ندارن ولی امان از اون روزی که اذیتشون کنی یا احضارشون کنی
Afghanistan
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من افغانستان زندگی می کنم من بایک پری دوست هستم اصلا هم ترسناک نیست خیلی هم زیبا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
احضار چه جوری هست
United States of America
انیس
۲۱:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
یه شب هوا گرم بود احضار کردم یه دفعه پنجره با شدت باز شد
بیرون باد نمیزد. نمیدونم چرا خودشو نشان نداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
کاری به کارشون نداشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
راشد
۰۲:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام خواهر بزرگم شوهر کرده یه مدته میگه شبا وقتی می‌خوابه جن میبنه و بیدارش میکنه و وقتی هم خوابه تو اتاق همه چیز رو میبنه و دیشب دیده که چشمش قرمز بوده البته خواهرم خیلی دل و جرات داره حتی از مردا هم بیشتر بعضی وقتا میگه تو خواب بدنش قفل میشه نمیدونم چیکار کنم امشب هم خونه خواهرم هستم و گفتم که اگه خانواده منو تهدید کنی یچاره ات میکنم بهش فوش دادم که دیه درگیر اون نشه بیاد طرف من البته من اصلا به جن و روح ماوراء طبیعه اعتقاد ندارم و فقط بخاطر اینکه واسه خواهرم جدی شده اهمیت میدم نمیدونم چطور از خواهرم جداش کنم اگه میدونین لطفاً راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
علی غلامی
۱۵:۱۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
به این چیز ها اعتقاد داشته باش چون هستن خواهن بود برای خواهرت هم برو پیش یه دعا نویس خوب حتما خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ساغر هستم و ۱۵ سالمه
من وقتی که ۷ سالم بود خواب بودم و وقتی بیدار شدم یک سایه مشکی بالا سرم بود و رد شو کلید کمد تکون خورد
من اولش فک کردم باد بود
ولی چند روز بعدش نزدیک بود از بالا پشتبونمون پرت بشم اما کسی اسممو صدا کرد و من برگشتم ولی کسی پیشم نبود
به هرکی گفتم گفتش که دوروغه

چند سال از این اتفاقا گذشت و من محل زندگیم رو تغییر دادم و به یه مدرسه جدید رفتم اول راهنمایی که بودم با دوستام داخل حیاط مدرسه بالای سکو بودیم جلوی مدرسه ما یک خونه خرابه هستش با دوستام اونجارو نگا کردیم دیدیم چندتا بچه اونجا گیر کردنو دارن گریه میکنن وقتی رفتیم مدیره مدرسرو اوردیم دیدم که هیچ کس داخل ساختمون نیس
Iran (Islamic Republic of)
مدیر مدرسه ساغر
۱۷:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام دخترم، این ماجرایی که داری تعریف میکنی اتفاقا من سه شب پیش فیلمش رو دیدم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی رضایی
۱۹:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
کسی منکره وجود اینا نیست ولی ادم ارتباط نگیره خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
حرف شما کاملا درسته و ااز روی عقل این حرف رو زدی چون اگه هی بشون فکرر ککنی و دنبالشون میری یه ضربه قوی و جبران نا پذیر می خوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
همش دروغه
همش فتوشاپه
باور نکنید
من یک بار جن گیر شدم و میدونم چه شکلی اند
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۳۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام آقای آک شما جن هستی پس می شود اطلاعاتی در مورد خودت و جن های دیگر بدهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۹ دی ۱۳۹۹
سلام امشب من و دختر خالم توی اتاق مادربزرگم دوتایی نشسته بودیم گرم صحبت بودیم که یهو دیدم دختر خالم چونمو گرفت و سرمو اینور اونور کرد و با تعجب پشت سرمو نگاه میکرد همون لحظه که من نمیدونستم جریان چیه حص کردم چراغ خیلی محو خاموش روشن شد درست مثل اینکه به جسم شفاف از جلوی نور رد بشه دخترخالم در همین هین گفت کتایون مگه کسی از دستت رد نشد؟منم خیلی ترسیده بودم چون سایش رو روی دیوار رو به روم دیدم دختر خالم گفت شبیه یه جسم سیاه بوده در واقع هم خودش هم سایش سیاه بوده این اتفاقات تو صدم ثانیه اتفاق افتاد راستش نرسیدیم ممکنه روح یا یه موجود ماورا طبیعی بوده باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
Un
۰۴:۵۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام
من به دلایلی نمیتونم نام و مشخصات بگم ولی همین چند لحظه پیش سرم تو‌گوشی بود و یهو دیدم یه کله بیرون اتاقمه فکر کردم مامانمه ولی وقتی رفتم بیرون از اتاقم ديدم هم مامانم خوابه هم بابام الان نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۹:۵۸ ۱۲ دی ۱۳۹۹
واقعا متنش که خیلی باحال بود،من که عاشق جن و ارواح و اینجور متن ها هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۹
دوستان باور کنید جن وجود دارد شما اگر سوره جن را بیارید میمیفهمید جن ها رو خدا آفریده که عبادتش کنن بخدا همش خرافاته جن نه کاری به کسی داره نه کسی رو اذیت میکنه هر کی دیده هتما تو خواب بوده شما کجای سوره جن دیدیدیدکه جن آدم میکشه یا اذیت میکنه اینایی که ای ن مطالب رو نوشتن یک مشت شیاد دریفگو جاهلن فقط می خوان مردم رو آدیت کنن جن کاری به کسی نداره خودش تو یع دنیای دیگع است نه روب زمین نع تو خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۲۳:۰۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
وای
Iran (Islamic Republic of)
Dorsa
۱۶:۰۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
من اگه بخام براتون توضیح بدم تا صبح طول میکشه.فقط لطفا احضارنکنید من خودم احضار کردم و الان بدبخت شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
مرتصی هستم جن را دوست دارم چه کار کنم ببینمش
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۸:۱۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
من خیلی علاقه دارم که جن احضار کنم هر کس که بلده بهم بگه ممنون
Spain
علی اکبر
۰۴:۰۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
من چند بار دیدم ولی به من کاری ندارند زمانی که تو گهواره بودم مادرم رفته بود بیرون وقتی رسید دیده بود که من کبودم و جیغ میزنم موضوع را به یک دعا نویس گفته بود و اون گفته بود احتمالا اذیتش کرده میدانم که یکی همیشه با من هست و با من حسادت دارد ولی خودش را به وضوح به من نشان نمیدهد یک شب تابستان که خواب بودم توی حیات واضح به سمت از پشت بام سنگ ریزه پرت میکرد یا یک شب خیلی تشنه از خواب بیدارم شدم مادر بزرگم را دیدم که پشتش به من هست دم در ودستمال سرش را محکم میکرد زبانم بند شد یک روز توی حیات دیدم اینبار هم پشتش به من بود درختی توت توی حیات داشتیم به متراژ چهار متر دیدم که هیکل مندی به اندازه درخت ایستاده وپشتش به من هست ودوره سرش مثل عربها کش دارد و پاهای چاغی داشت زبانم دومرتبه گنگ شد یکبار دیگر هم دیدم اینبار خیلی وخیم زمانی که بادوستان رفتیم کوه شب رفتم پشت کوه برای ادرار دیدم پیرمردی از لب جوب با پشتی غوز وعصایی بدست وده یازده گربه به پشته سرش با دم گربه های هر کدام به طول دومتر رد شدن پیرمرد راه رفتش مثل خزیدن مار بود هرکی هرمشکلی داشت تماس بگیرد من میتوانم با آنها ارتباط برقرار کنم
Iran (Islamic Republic of)
بارون
۱۳:۳۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
جن زندگی منو نابود کرده با تمام وجود ازش مطنفرم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۲۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
عااااااااااااااااااالی
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۵:۴۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
میترسم
Iran (Islamic Republic of)
زهرااا
۱۷:۰۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
سلام بچه ها من ۱۴ سالمه راستش خیلی دوست دارم جن رو ببینم و جن مسلمان رو ولی نمیدونم چیکار کنم . خیلی درگیرم تا ببینم و اذیتم نکنه . میترسم احضار کنم . میشه یکی کمکم کنه
Iran (Islamic Republic of)
درسا
۱۵:۵۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
احضار نکن بدبخت میشی
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۹:۳۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
منم همینطور اگه میشه راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
من روی قفسه سینه ام احساس سنگینی میکنم یه بارم نصف شب به خاطر سنگینی بیش از حد بیدار شدم دیدم یه پیره مرد روم نشسته و زانو هاش رو گذاشته رو قفسه سینه ام و دستاشو انداخته دور گردنم مثل وقتی که کسی رو خفه میکنن از حال رفتم بعضی وقت ها صدای شکسته شدن چیزی میاد وموقع خواب احساس میکنم کسی بغلم میکنه و رو صورتم دست میکشه بیشتر وقت ها هم حس میکنم کسی تو اتاقمه و داره به من نگاه می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
از نظر من آیت اکرسی را زیاد بخون.
Netherlands (Kingdom of the)
رصا حسینی
۱۳:۲۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
سلام شما درگیر جن عاشق شدید به یک استاد علوم غریبه که کارش خوبه مراجعه کنی مشکلت رو حل میکنه حتما پیگیر باش مگرنه ازدواج رو برات منع میکنه
Iran (Islamic Republic of)
اشکان سابقی
۱۰:۵۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
من ک باور نمیکنم چون تا هالا با چشم خودم ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۴۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
جن تا کاری بهشون نداشته باشی اونا هم کاری به ما ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (1) مَلِكِ النَّاسِ (2) إِلَهِ النَّاسِ (3) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (4) الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ (5) مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ (6)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
من یه بار اجنه دیدم و بیحوش شدم از اون موقع به بعد همش به مامانم میچسبم
Afghanistan
Jawad Khoshal
۰۹:۰۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
جن ها در قرآنکریم هم آمده.
از جن های کافر باید ترسید.
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۲۱:۲۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام من دوازده سال حس میکنم تو خونم هستن ینی باور دارم هستن البته بد نیستن خوبن ولی چون از صدا هاشون میترسیدم خونه رو حصار کردیم بابام بلده اینکار دعا نوشت از اون روز ک حصار شده صداشون نمیشنوم ولی چند ماه یه بار میخان اذیت کنن مثلن یهو کنار گوشم کف میزنن چند بار تو خاب یا اب ریختن رو تخت خوابم یا اون شب حس کردم کسی چیزی داره فرو میکنه تو بینیم ک بیدار شم از خاب نمیدونم چکار کنم خیلی فکرم درگیرشونه
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۱:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بچه تورو خدا باور کنید جن وجود داره... من تاحالا سه بار دیدم دوبارش غیب بودن اما یه بارش دیدم زهرم ترکید رفتم بیمارستان تا ۴ روز حرف نمیزدم اما بابام هنو باور نمیکنه... بابای باباجونم، وقتی که باباجونم بچه بوده یه خونه میسازه که ارث میرسه به بابامو ما میریم اونجا زندگی میکنیم بعد اونجا یه انابری داره که فقط بچه میتونن با خم شدن و بزگا با چها دستو پا رفتن میتونن واردش بشن یه روز رفتم اچار بیارم دیدم یه سوسک خیلی بزرگ اونجاست یه حسی بهم میگفت که دنبالش کنم... دویدم اچارو دادم بابامو برگشتم که دیدم یه دری پشت اون آجر هایی که گذاشتن و بابای بابا بزرگم اصلا به‌کسی دلیلشو نمیگفته منم اجر هارو اروم برداشتم که صدا نره بفهمن بچه ها درو ک باز کردم پشتش دیوار بود همون موقع بابام اومد دیدم گفت چرا برداشتی و اینا بعد گفت بیا بیرون بعد خودم میرم درسش میکنم خلاصه منم خیلی تو فکرش بودم وقتی شب رفتم دیدم دیوار نیست و یه جای سیاهه که اصلا انتها نداره...ترسیدم رفتم خوابیدم و اصلا اونجا نرفتم...بعد که بابا بزرگم از یزد اومد بابای منم خونه ساخت رفتیم اونجا بعد چند روز بابا بزرگم تو خونه افتاده بود همه دندوناشم تو دهنش افتاده بود دکترا هم گفتن شاید فشار عصبیه اما من میگم تغصیر منه چون من اون اجر هارو برداشتم و اونا اومدن توی خونه و هیشکیم حرفمو قبول نمیکنه نمیدونم چرا............دفه دوم رو خونه خودمون بودیم ک ساعتای ۶ بود مهمون هم داشتیم دیدم یه چیزی زیر تختم میلوله باز ک کردم اون زیر دوتاچشم سبز، اونم چه سبز زشتی یهو پرید تو صورتم منم جیغ و بیهوش شدم بردنم بیمارستان تا چهاروز حرف نزدم زهره ام ترکیده بود...اونجا هم قبول نکنردن گفتن چون خیالات داری اینجوری شد خلاصه یه بارم باغ بودیم زیر یه درخت نشستم ک اونم بابا بزرگم وقتی بچه بوده مامانش میکاره یهو دیدم کنار درخته یه چاله خیلی بزرگی هست رفتم یه سنگ انداتتم توش یهو صدای ی جیغ وحشتناک اومدو هممون فرار کردیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۳۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
درود ، راستیتش من همین الانم که دارم مینویسم درگیرشونم ... من یه سابقه ای ازگذشته باهاشون داشتم ولی از ۳ سال گذشته که خونه باغ جنگلیمونو مکان زندگیم قرار دادم و جدا از خانواده و تنها زندگی میکنم ! ارتباط ابن آزما بهتروناا باهام شب به شب بیشتر و بیشتر شده ... اوایل با سرو صدا بوده از کم شروع شده بود تا بعد ها شدیدتر ، بعدش به کرار سایه میدیم ، مرحله بعدی تایمهای گوناگون از شب تو گوشم صداهای عجیب میشنیدم و هنوزم پچ پچشونو میشنوم ، جدیدا که بهم رخ هم نشون میدادن ولی تازه ترینش اینه که اکثر نصفه شبا منو میکشونن تو جنگل ارادمو ازم میگیرن که نرم نصفه شب تو جنگل فاز عکس میگیرم بعد چند ساعت برمیگردم ، عکسهامو که دقت میکنم متوجه میشم تو جلدمم میرن ، بعضی عکسهام نصف تصویر صورتم خودمم نصف دیگه قلب خودمو میلرزونه شکل اوناست ،، این اتفاق تو این شبا خیلی برام میفته که تو عکسم تصویر صورتم با أین موجودات مشترکه یا پشت سرم یا کنارم تو تصویر ایستادن ، کلن گمونم دارن به مرز جنون هدایتم میکنن .
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۸:۲۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
من ۱۴ سالمه و سال هشتم راهنمایی هستم .
عکسی که گذاشتین خیلی ترسناکه من که با جن ها کاری ندارم اونا هم به من کاری ندارن تا حالا هم ندیدم ولی میدونم که هستن خیلی هم از همه چی میترسم ولی خیلی پر رو هم مثلا همیشه خونه تنها میمونم
در مورد جن ها هم یه چیزهایی میدونم .
ما انسان ها مقام بالایی داریم ولی بعضی از انسان ها ارزش خودشون رو پایین میارن مهم مقامی نیست که از ابتدای تولد بدستش میاریم مهم اینه که با خوب بودن به مقام بالایی برسیم
امیدوارم افرادی که توسط جن ها ازیت و آزار میشن و تقصیری نداشتن یا پشیمونن مورد لطف خدا قرار بگیرن و جن ها هم به پاک بودن روحشون پی ببرن و دست از سرشون بردارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
من چن وقت پیش دیدم بار اول خیلی ترسیدم بار سوم واضح ندیدم بار آخر هم شب کنارم خوابیده بود بار اول تو روز روشن دیدم ک ی فرد ناشناس نشسته توخونه مامانم هم بود اون ندید بعد اینکه من گفتم نگاه کردم دیگه نبود شبا تشک تختم همش لکه هس بدنم کبود میشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی
۱۸:۳۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام کسی جن گیری واقعی بلد هست
Iran (Islamic Republic of)
محدی
۱۰:۲۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
من بلدم با نربکی
Iran (Islamic Republic of)
Elnaz
۱۴:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام
من از جن میترسم ولی دوست دارم مطالبشو بخونم اگح ی روز ببینمشون در جا سکته رو میزنم
من اسم جنارو خوندم و نوشته اگه جنا اسم هاشونو بشنود شب میان سراغشون من میترسم شب بیاد سراغم
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۰:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
دوستان من تو صفحه مجازی خودم دارم مقاله هایی در مورد جن ها و اجنه منتشر میکنم یا چطور بتونیم با اجنه ارتباط بر قرار کنیم اگه خواستید میتونید یه سر بزنید

fact.tem
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۰۴:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
من خیلی دوست دارم با جنا ارتباط داشته باشم بهشونم اعتقاد دارم
Germany
محمدی
۰۷:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
یکی از دوستان خودش رو جن معرفی کرده به اسم اک ...
متونم باهات ارتباط بگیرم دوست عزیز ..مگه نمیگی جنی ..
باشه منم قبول کردم ...چطوری میتونم باهات ارتباط بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
من خودم جن گیرم کی جنه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
هر کی بگه دیدم و نترسیدم الکی گفته
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۹:۴۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
اصلا ترس نداره فقط نباید توی ارتباط باهاشون زیاده روی کرد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۱:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خوب‌ادمایی‌هم‌هستن‌که‌از‌جن‌بدتر و درندهترازهرحیوان‌دیگه‌ای‌هستن‌که‌اگه‌ذاتتشون‌ظاهربشه‌خیلی‌وحشتناکترند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
من ۱۲ سالمه وعلاقه زیادی به اجنه دارم
وقتی تو خونه تنها هستم تو آینه شکل های ترسناک میبینم
ولی دیگه عادت کردم به هرکی هم میگم می گه ازبس فیلم
ترسناک می بینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
جودی
۱۱:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
تنهاچیزی که من ازش میترسم جنه.چرا؟؟؟
چون منو داداشم و دوست داداشم.چشماشودیدیم
رنگ شو به کسی نمیگم.چونکه اگه بگم باور نمیکنین
Iran (Islamic Republic of)
nafas#♡
۰۴:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
من خیلی میترسم از جن این چیزای الان داشتم عکساشو نگاه میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
من زیاد به این چیزا علاقه ندارم ولی ی حقیقت . من ۱۱ سالمه فکر کنم جن تو خونه های خراب شده یا جاهایی که خیلی رفت آمد نمیشه باشه اونم شاید باشه بعدم جن چیزیه که معلوم نیست چدا باید از اون بترسیم من به احتمال خیلی قوی اگه ببینم میترسم ولی اون ی موجودیه مثل ما اگه اذیتش کنیم ما رو میترسونه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۱۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
چطور باید جن رو احضار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
دقیقن
و بعدشم این چیزایی که می بینین تو باغ خونتون تو همین انباری تو آینه یا شبا اینا همش بخاطر اینکه شما خیلی پیگیرشون هستین و خیلی بهشون فکر میکنین
منم راجبشون فکه میکنم تحقیق میکنم اما ن برای اینکه اونو ببینم فقد برای محض کنجکاوی
و اینک ما میگیم میترسیم واقعن تاسف باره ما مسلمونیم خدارو داریم اگ ایمانمان قوی باشه هرگز نیمترسیم خدا هیچ وقت نمیذاره اون اذیتمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
روزگار تلخ
۲۲:۱۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
خدا از دید انسان مخفیشون کرده شما میخواید احضارشون کنی استاد.
Iran (Islamic Republic of)
اهیل
۱۱:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام شما شاید اینو باور نکنید ولی من با یه جن دوستم اون جن مسلمانه و خدا رو میپرسته من یه پدرپزرگ دارم که دعا نویسه و با خیلی از جن های مسلمان دوسته و پدر بزرگ من اون جن رو به من معرفی کرد البته اولش خیلی میترسیدم ولی حالا نمیترسم من فقط شبا با اون جن ملاقات میکنم شبا حدودن ساعت ۱۲ اون جن میگه شبایی که ماه کامله جن ها خیلی قوی تر میشن اون روش احضار کردنش رو به من یاد داده من هرشب اونو احضار میکنم و باهاش حرف میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
من یه سوال دارم می تونیدازش بپرسیدبرام
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضایی
۱۱:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
چطور باید احضارشون کرد
Iran (Islamic Republic of)
فهیم
۰۵:۳۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام....من بلا شخثه ی جن خوب دارم ک از اینده و گذشته بهم خبر میرسونه هر وقتم ک بخوام میتونم احزارش کنم ولی بیشتر بخاطر کاری ک داشته باشم صداش میزنمم و همینطور از دود اسنفاده میکنه مث ما ک غذا نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
اگه راست میگی اسم منو ازش بپرس ؟
Iran (Islamic Republic of)
آک
۱۱:۱۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام من جن هستم.اسم من آک است.از ما نترسید ما هم مثل شما زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
°سعید
۲۲:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
میگه جن ها هم موبایل واین چیزا دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
میگن که همه چی تو دنیا گذاشته و هر قدرتی داده ولی اینک جن ها قابلیت استفاده از دنیای مجازی رو دارند نمیدونم
ولی خب اگ راست میگی اسم پدر من چیه و همچنینجا فامیل
و البته من اعتقاد دارم که همینطور که ادماهای خوب و بد هس جن های خوب و بد هم هستن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام.اقا از جنیان نترسین فقط از خدا بترسین.اگه خیلی ترس دارین ایه الکرسی ای وانیکادی حمدی چیزی بخونین
Germany
Sh
۱۴:۰۵ ۲۷ تير ۱۳۹۹
وقتی ۸ سالم بود رفتم خونه مادربزرگم که تو روستا زندگی میکنه نصف شبی بود از خواب بیدار شدم دیدم یه جن سفید پوش روبروم ایستاده چند بار چشمامو مالوندم خیال کردم توهم زدم ولی نه واقعی بود از شدت ترس زبونم بند اومده بود نتونستم فریاد بزنم آروم پتو رو کشیدم رو خودم و دیگه نمیدونم چجوری خوابم برد صبح که بیدار شدم داستان رو برای داییم گفتم، در ظاهر حرفامو باور نکرد برای اینکه نترسم. ویژگی های ظاهری اون جن، پری، فرشته، یا هر چیز دیگه: عین یه آدمی که یه پرده سفید بندازه رو خودش ولی از جنس نور و به شدت شفاف طوری که میتونستم پشت سرش رو ببینم
یا حق
Germany
مریم
۱۷:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
واسه منم یه همچین اتفاقی افتاده وقتی بچه بودم.انگار بچه ها بیشتر میتونن باهاشون ارتباط برقرار کنن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۴۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
وای هرکی میگه که از جن نمی ترسم دروغ میگه
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
جن وجود دارد دوران نوجوانی یک شب در یک مکان بیابان برف روشنایی فقط فانوس بوده یکی از انها بصورت یک دختر در امد یعنی کاملا بشکل او ولی ان فرد واقعی در نشابور زندگی می کرد وقتی جن شکل او در امد واقیت این بود که من تر س نکنم برحال وقتی ترس وجود مرا گرفت نام مبارک خداوند را گفتم جن از جلوی چشم من مانده برق غیب شد؟ هر گاه نام خداوند را بر زبان اورید هرگز از ناحیه جن بشما اسیب وارد نمی شود الله اکبر ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
جن وجود داره.من يكى از فاميلامون ميگفت شبا كه جن ميومده باهاشون بازى ميكردم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام.من پانزده سالمه و تازه به سن تکلیف شرعی رسیدم.
از بزرگترای خودم شنیدم که رییس و سردسته جن های بد
شیطانه.آیا واقعا رییس جن های بد شیطانه؟آیا شیطان یک جن هست؟ممنون میشم اگه به این دو سوال من پاسخ بدید.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۲۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام ما توباغ زندگی میکنیم یه باغ بزرگ توباغ جن نداریم من می‌خوام یه جن رو احراز کنم و باهاش دوست بشم باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
درسا
۱۶:۱۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
احضار نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خب که چی واقعن که چی که باهوش بازی کنی راجب ایندت بپرسی که چی بشه واقعن اونا کافرن ما نباید با اونا ارتباط داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۲ تير ۱۳۹۹
منم خیلی به این چیزا اعتقاد دارم چون همیشه تو خونمون داریم از این چیزا ولی تابه حال هیچ موقع بخاطرشون اذیت نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
saye
۱۲:۱۴ ۰۱ تير ۱۳۹۹
بنظرمن هرچیزی‌ک تو قران اومده راسته حتی ادم فضایی ......درک همه چی خیلی راحته خداوند مخلوق الهی هستش ما انسان ها خودخواهیم نمیخواهیم باورکنیم ک یسری چیزا واقعا وجود داره خدا عنقدبزرگه ک هرسیاره ای موجودات زنده خاص خودشو داره
Iran (Islamic Republic of)
آیدا
۱۶:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام ما که بچه ی همساینون میگه منو دوستم یه روز رفتیم دست شویی درو بستیم لامپ رو خاموش کردن و ۱۰ بار گفتن که من از جن نمیترسم و یکدفعه ای جن ظاهر شد و ناپدید شد و یک روز دیگه هم گوشی داییشو گذاشتن داخل دستشویی فیلم گرفتن ولی خودشون نرفتن داخل دستشویی بدش که دیدن ۲ تار سفید معلوم شده ولی خوده ادم باید باشه داخل دستشویی منکه به شدت از جن میترسم تازه فیلم چرخش و راحبه و انابل رو هم نگاه کردم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۳۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
افرین
Iran (Islamic Republic of)
پانی
۱۸:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
این قدر نگین جن ترس نداره چون حتی اگه هم نداشته باشه ،شما که نمیتونین خودتون رو به بیخیالی بزنین .مثلا اگه نصف شبی متوجه شی که اشیا دارن تکون میخورن یا که یه چیزی داره حرکت میکنه و یا حتی بدتر اگه یه هو متوجه بشی که پتو از سرت داره کشیده میشه ،نمیتونی بی اعتنایی کنی مگه این که دیگه خیلی شیر باشی یا یه آدم بی خیال که هیچی برا ی از دست دادن نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
فیلم زیاد می بینی! جن اجازه تصرف در زندگی ما رو نداره و این چیزایی که میگی توی فیلم ها هست
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۹:۵۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
خداوکیلی این چیزایی که گفتی خنده داره
چرا باید نصفه شبی بیان و اینکارارو که گفتی بکنن
تا اذیتشون نکنی که اذیت نمیکنن
ناراحت نباش حرسم نخور
ارامش خودتو حفظ کن
Iran (Islamic Republic of)
هلیا جیدی.
۱۲:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
عالی بود ممنونم ازتون.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
بعضیا نوشتن ترسی نداره و فلان و بهمان اینا خودشون مسخره کردن یا ملت هالو فرض کردن! مگه میشه یه انسان نیمه حیوان دید و با بیخیالی از کنارش رد شد!حتمن اینا دستم گذاشتن رو شونه هاش گفتن چطوری عزیزم.
United States of America
احسان
۱۳:۵۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
انسان نباید از این موجودات بترسند.انسان فقط باید از خدا بترسد.یا الله
Iran (Islamic Republic of)
ارغوان
۱۳:۴۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
من از جن هم می ترسم هم دوست دارم ببینم ولی تو خواب ببینم بهتره تو بیداری اگه ببینم سکته قلبی و مغزی رو باهم می زنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
دنبال دیدن چیزی باش که تو رو به کمال برسونه، جن هیچ کمالی برای انسان نداره.
Iran (Islamic Republic of)
مهران آرمان
۰۱:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
یا سبوح یا قدوس
سلام عزیزان بشری
قدرت علم ما ادمها ک نهایت80سال تحقیق و مطالعه باشه در مقابل علم ودانستنی های اجنه ناچیزاست چرا گه انها هزارسال همه جور تجربه ای از همه جوانب جسمی روحی عقلی ادمها دارند از سراسر دنیا ازهر نمونه نژاد وفرهنگ وتمدنی ازما،بعلاوه انچه از خودشان واسمانها میدانن،خلاصه دنبال انها نباشید انها ظلمت وتاریکین وادم از نور خدا حیات گرفته،نور خدا رو در قلبتان افزایش دهید وجسمتان را پاک وهرماده ای که باجسم شما در ارتباطه توزندگیتون.
Iran (Islamic Republic of)
Helna
۲۰:۱۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
وای چرا فاز خارجیا رو گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
محمد متین صادقی
۱۶:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خیلی خوبود
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۱۶:۳۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام واقعا داماووی تو همه خونه ها هست من تا حالا نه جنی دیدم نه هیچی ولی خیلی مشتاق دیدنشون هستم ولی خیلی میترسم حس میکنم یکی همیشه دونبالم هس وهمیشه نگام میکنه ولی من این چیزا رو باور نمیکنم تا بهم ثابت نشه
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا فکوری
۱۰:۲۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
آقا به خدا من دیدم
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۹:۵۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
منم همینطور حس میکنم یکی داره نگام میکنه ولی نیس
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۱۵:۳۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام
درسته چیزی برای ترس نیست .
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۲۲:۰۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
من که هیچی نمیترسم چون جن هم مثل ماست چه ترسی داره من که نمیدونم والا
Korea (the Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کی گفته جن شبیه ماست
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۲۳:۵۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام .
اگه براتون تکرار نشده دیگه نه فکرش را بکنید نه پیش
را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
زهرااا
۲۱:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام دوستان . من خیلی دوست دارم جن رو بببینم و هم خیلی میترسم واقعا نمیدونم چیکار کنم !من 14سالمه و علاقه ی زیادی به جن دارم .و راستش تا حالا ندیدم و خیلی وقتا بالای خونمون یکی داره راه میره و میدوعه و حس میکنم همش کنارم یکی نشسته و نگام میکنه
کمکم کنید مرسی
Iran (Islamic Republic of)
hg
۲۰:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام اصلادنبالش نرو ینفر اشتباه راهنماییت میکنه گیر جن کافر میفتی بیچاره میشی شناخت جن کافر ومسلمان فقط کار مرشدی هست که موکل داره خودسرانه دنبال موکل وجن نرید بیچاره میشیداصلادنبال ارتباط باهاشون نباشیدخیلی چیزابدست میارید ولی خیلی چیزاازدست میدید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام من چند سال پیش رفتم دم در خونمون بعد ااومدم بالا و توی راهرو جنی دیدم که بسیار زیبا بود البته نمیدونم جن بود یا نه ولی مطمئنم که بود و خواب یا توهم نبود صورتش رو ندیدم ولی لباسی بسیار زیبا و سبز به تن داشت قدش هم زیاد بلند نبود روی پله های بالاتر وایساده. بود نترسیدم ولی بعد از اینکه یک نگاه به اونور انداختم دیدم که ناپدید شده
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۰۰:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
سوال دارید بپرسید
Italy
ضحی
۱۵:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
ترسناکه
United States of America
دنیا
۱۷:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام واقعا اینا میتونن تو خونه و زندگی آدم باش و آدم نبینه خیلی علاقه دارم بدونم ولی خیلیییییییییییییییییییی میترسم حتی تنهایی نمیتونم تا دستشویی بزن
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
وا قعن عالی بود
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
وا قعن عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۳:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من تا حالا جن ندیدم اما از خانوادم خیلی شنیدم که چند نفرشون دیده بودند من خیلی دربارشون تحقیق کردم اما علاقه ای به دیدنشون ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
نگران نباش فردای قیامت همدیگرو میبینید
Iran (Islamic Republic of)
ایین
۱۵:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
من 13 سالمه من و رفیقم توی پارکینگ مون جن دیدیم بعد از یه سال فهمیدیم که دوستم میتونه باهاش با ذهن حرف بزنه منم میتونم ببینمش بخددداااااا راس میگم حتا براش یه کار کردیم هال پشیمونیم بگید چکار کنم یه بار سورمه خوندم دیوونه شد از خودش صدا میداد
Iran (Islamic Republic of)
علی رضایی
۱۱:۴۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
براش چکار کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
شاید باورتون نشه ولی من نزدیک یک سال وسه ماه بودبا دو تا جن اول چندروز ازشون میترسیدم طوری که شبا نمی تونستم بخوابم ولی بعد از چند روز طوری با هم دوست شده بودیم که هر کاری برام میکردن والان هر چی دارم از اونا دارم واز لحاظ ثروت همه چیز دارم واونا در اختیار من بودنند وهمیشه با من بودنند ولی تقصیر خودم بود یه کاری کردم که ازم دور شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چجوری دوس شدی
Iran (Islamic Republic of)
ایین
۱۵:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
از من یواستفاده کردن براش یه چشمش که خراب شده درست کردم بعد از اون رفت بخدا راس میگم خودش گفت چجوری چه خاکی بریزم تو سرم
Iran (Islamic Republic of)
E@
۱۲:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام عرض میکنم من علاقه خاصی به جن ها دارم ودوست دارم بیشترراجبشون بدونم ودرحال تحقیق هستم وتوصیه من برای کسانی هس که میخوان جن هارواظهارکنن میتونم بااطلاعاتی که دارم محکم بگم اینکارونکنین شایدتهت تاثیرقرارگرفته باشین امابهتره عاقلانه فکرکنین اگرتودردسربیفتین سخت میشه ازشون رهایی پیداکنین
Iran (Islamic Republic of)
ایبن
۱۵:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم دارم تحقیق میکنم و به چیزای بدی رسیدم که بهتر ندونید تو که داری تحقیق میکنی تحقیق رو بس کن
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۲۳:۲۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط درده صورت میشه که جن به انسان خدمت کنه...یکیش اینه که تواحضار کنی که صددرصد فقط شیاطینو احضار کردی‌..دوم اینکه انقدر آدم خوبی بشی که اجنه ی خوب بهت خدمت کنن
هیچوقت هم جن نمیتونه به انسان آسیب بزنه نه تازمانیکه احضارنشه..جن فقط دوس داره انسانوبترسونه..برخی ازحیواناتم هستن ک جنارومیبینن.اگرم جنی اذیتتون کرد درحد ترسوندنه نه بیشتر...کیف میکنن آدمووحشت زده می بینن...
Turkiye
Najibah
۱۴:۳۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
درسا
۱۵:۳۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه سوال داشتم کسای خاصی جن رو می بینند
۱۲۳