پاتریک پویان گفت در صورت اعمال تحریم علیه تهران، شرکت نفت و گاز توتال راه‌های زیادی را برای خروج از توافق خود با ایران درباره میدان پارس جنوبی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت فایننشال تایمز، مدیرعامل شرکت توتال فرانسه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درخواست کرده است به توافق هسته‌ای ایران پایبند بماند.

پاتریک پویان، مدیر اجرایی توتال، اعلام کرد در یک ضیافت شام با دونالد ترامپ و چند مدیر اجرایی شرکت‌های اروپایی در داووس به رئیس جمهور آمریکا این پیام را رسانده است. این مسئله، نقش توتال به عنوان یکی از سرسخت‌ترین طرفداران انجام معاملات تجاری با ایران را نشان می‌دهد.

پویان در گفتگو با فایننشال تایمز گفت: «هنگامی که فرصت صرف شام با رئیس جمهور آمریکا مهیا شد، از وی درباره ایران پرسیدم... ترامپ تنها صحبت‌های من را شنید. این به این معنی نیست که سخنان من را پذیرفته باشد.»

توتال در ماه ژوئیه سال گذشته برای توسعه فاز جدید پارس جنوبی، توافقی چند میلیارد دلاری با ایران به امضا رساند. این نخستین توافق تجاری بزرگ تهران با یک شرکت غربی فعال در بخش انرژی از هنگام لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در سال ۲۰۱۶ به حساب می‌آید.

پویان گفت: توتال «به طور کامل به این پروژه متعهد» باقی خواهد ماند. او افزود در صورت بازگشت مجدد تحریم‌ها علیه ایران، «راه‌های مختلفی برای خروج» از این توافق خواهد داشت و گفت: «در صورتی که چارچوب و قوانین بازی تغییر یابد، ما نیز ارزیابی مجدد انجام خواهیم داد.»

مدیرعامل شرکت توتال همچنین خاطر نشان کرد با این‌ که در این ضیافت شام، تمرکز بر مسئله کره شمالی معطوف شده بود، او هشدار داده است نقض برجام می‌تواند راه حل‌های دیپلماتیک برای حل بحران شبه جزیره کره را به خطر بیاندازد.

پویان خطاب به مقامات آمریکایی گفت: «در صورتی که شما بخواهید در مسئله هسته‌ای با کره شمالی مذاکره کنید و در عین حال بگویید توافق هسته‌ای با ایران مناسب نیست، چه شانسی برای موفقیت خواهید داشت؟»

انتهای پیام/

گفتگوی مدیرعامل توتال با فایننشال تایمز درباره ایران

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار