فرماندار شهرستان شیروان گفت: هم اکنون سد بارزوی شهرستان شیروان تنها 5 درصد ذخیره آب دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ امین رضا مرآتی در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان شیروان با بیان اینکه باید رویکرد علمی و جدی در بحث کمبود آب داشته باشیم تا دچار بحران های اجتماعی، محیط زیست و ... سد بارزوی شیروان تنها 5 درصد ذخیره آب دارد نشویم ، اظهار کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف آب و صرفه جویی در بین مردم نهادینه شود و مردم از شرایط کم آبی بخوبی مطلع شوند.

وی با بیان اینکه باید رسانه ها و مطبوعات مشکل کمبود آب را خوب برای مردم بازگو کنند گفت: مشکل کمبود آب امروز، بی آبی نسل آینده را در پی دارد پس باید با آینده نگری بحران آب را مدیریت کرد.

فرماندار شیروان گفت: با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شیروان مقدار زیادی از آب دوباره به چرخه کشاورزی و غیر شرب بازخواهد گشت.

حجم مخزن سد بارزوی شیروان ۹۲میلیون متر مکعب آب است که بنا به گفته مسئولان اکنون این سد شرایط نامناسب دارد و متاثر از خشک سالی ها و کاهش بارندگی ها، پاییز امسال از محل این سدها آب در اختیار کشاورزان قرار نگرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی هم گفت: اکنون به علت کاهش چشمگیر بارندگی ها، 74.3 درصد از ظرفیت سدهای استان خالی است.

انتهای پیام/آ

سد بارزوی شیروان تنها 5 درصد ذخیره آب دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.