وزارت دفاع کامرون در یادداشتی اعلام کرد، در دو منطقه انگلیسی زبان به علت تهدید‌های حملات قریب الوقوع جدایی طلبان، منع آمد و شد اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از یائونده، وزارت دفاع کامرون در یادداشتی اعلام کرد این کشور روز شنبه در دو منطقه انگلیسی زبان به علت تهدید‌های «حملات قریب الوقوع» جدایی طلبان، منع آمد و شد اعلام کرد.

این یاداشت را که خبرگزاری فرانسه نیز نسخه‌ای از آن را به دست آورده است، ژوزف بتی آسومو، وزیر دفاع کامرون روز جمعه منتشر کرده است که در آن به «اطلاعاتی» راجع به «حملات قریب الوقوع که شاخه نظامی جدایی طلبان علیه بسیاری از شهرهای» منطقه انگلیسی زبان طراحی کرده است، اشاره می‌کند.

یک منبع امنیتی کامرون در گفتگو با خبرگزاری فرانسه این سند را که «از ساعت ۲۰ تا ۶ در دو منطقه انگلیسی زبان دستور منع کامل آمد و شد صادر کرده است»، تایید کرد.

این سند به پشتیبانی برخی مزدوران (از جدایی طلبان) که از دلتای نیجر (در نیجریه) می‌آیند، اشاره و از گشتی‌ها درخواست کرده است به نحوی تهاجمی در مسیر راه‌هایی که از نیجریه می‌آیند، تغییر مسیر دهند.

این دو منطقه انگلیسی زبان کامرون در مرز نیجریه قرار دارند و یائونده به جدایی طلبان سوءظن دارد که پایگاه‌های پشتیبانی خود را در آنجا مستقر کرده باشند.

فرماندار منطقه‌ای در شمال غرب کامرون نیز در یادداشتی به اجرای کارآمد منع آمد و شد از ۱۰ فوریه برای مدت یک هفته که قابل تمدید خواهد بود، اشاره کرده است.

سرهنگ دیدیه باجک، سخنگوی ارتش کامرون نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اجرای منع آمد و شد را تایید کرد.

از روز‌ها پیش جدایی طلبان در شبکه‌های اجتماعی تهدید می‌کنند جشن روز ۱۱ فوریه، سالگرد تاریخ همه پرسی سال ۱۹۶۱ را که به اتحاد مناطق انگلیسی زبان و فرانسه زبان کامرون منجر شد، و یائونده در سال ۱۹۶۶ این روز را «جشن جوانان» نامگذاری کرد، بر هم خواهند زد.

انتهای پیام/

منع آمد و شد در مناطق انگلیسی زبان کامرون

برچسب ها: آفریقا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار