سازمان ملل در گزارشی محرمانه از ارتباط قاچاقچیان انسان در لیبی با سازمان‌های امنیتی رسمی در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان تحریم سازمان ملل در گزارشی محرمانه به شورای امنیت که رویترز به آن دست یافته اعلام کردند بیشتر گروه های مسلح که در قاچاق انسان در لیبی دست دارند، با سازمان های امنیتی رسمی در این کشور در ارتباط هستند.

در این گزارش آمده است قاچاقچیان انسان که با آزادی در لیبی فعالیت دارند، در سال 2014 صدها هزار مهاجر را از طریق دریا به اروپا و خصوصا به ایتالیا فرستاده اند و هزاران نفر از این افراد در طول این سفرها جان خود را از دست داده اند.

این کارشناسان در گزارشی به شورای امنیت اعلام کردند: گروه های مسلح که بخشی از ائتلافات سیاسی- نظامی بزرگتری بودند، در فعالیت های غیرقانونی و قاچاق، به ویژه قاچاق انسان و کالا مهارت یافته اند و بیشتر این گروه‌ها بطور اسمی با مؤسسات امنیتی رسمی در ارتباط هستند.

در این گزارش آمده است مهاجران اریتره ای به ناظران تحریم سازمان ملل اعلام کردند که آنها از سوی «نیروهای ویژه بازدارندگی» که گروهی مسلح و مرتبط با وزارت کشور دولت وفاق ملی است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، بازداشت شدند. این مهاجران اعلام کردند نیروهای ویژه بازدارندگی آنها را به گروه های مختلف قاچاق تحویل دادند.

ناظران تحریم سازمان ملل گفته اند این سازمان بررسی خواهد کرد آیا فرماندهی نیروهای ویژه بازدارنده از تبانی و قاچاقی که از سوی نیروهای این گروه انجام شده اطلاع داشته است یا خیر. آنها همچنین از نگرانی کمیته ویژه سازمان ملل در خصوص استفاده سازمان‌ها و اموال دولتی از سوی گروه های مسلح و قاچاقچی به منظور تقویت کنترلشان بر مسیرهای مهاجرتی ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار