دستگاه قضایی فرانسه با استرداد یکی از افراد نزدیک به دیکتاتور سابق تونس موافقت کرد.

موافقت فرانسه با استرداد یکی از نزدیکان دیکتاتور سابق تونسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه قضایی فرانسه روز چهارشنبه با استرداد منصف الماطری، یکی از افراد نزدیک به زین العابدین بن علی، دیکتاتور سابق تونس که در کشورش به ویژه به جرم پولشویی محکوم شده است، موافقت کرد.

بر این اساس، منصف الماطری 83 ساله که در سال 2011 با داشتن اجازه اقامت وارد فرانسه شده بود، دهم ژوئن در بندر مارسی واقع در جنوب شرق فرانسه هنگام پیاده شدن از یک کشتی مسافری بر اساس حکم بازداشت بین المللی که تونس صادر کرده بود، بازداشت شد.

دادسرای عمومی دادگاه تجدید نظر اکس-آن-پروانس از استرداد وی حمایت کرد و دفتر بازپرسی نیز 28 فوریه نظر خود را در این خصوص اعلام خواهد کرد. پرونده ارسالی به فرانسه به سه محاکمه غیابی در سال 2012 علیه منصف الماطری و دو پرونده پولشویی و یک دعوای سرقت آثار باستانی و همچنین دو حکم بازداشت اشاره کرده است. یکی از احکام بازداشت به موضوع سوء استفاده از نفوذ و دومین حکم بازداشت نیز به حکم 28 سپتامبر 2011 علیه حدود 50 نفر از نزدیکان رئیس جمهور سابق فراری تونس و علیه اقدامات پولشویی در یک گروه سازمان یافته و «وابسته به یک باند جنایی که هدف آن اشخاص یا دارایی ها بود» مربوط می شد.

انتهای پیام/

فرانسه یک متهم را به تونس تحویل می دهد

برچسب ها: آفریقا ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار