بخش آثار شاخص جشنواره هنر‌های تجسمی فجر شیراز با نمایش ۱۹ اثر آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا یوسفی نژاد سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم با بیان اینکه هنر‌های تجسمی بر فرهنگ و سبک زندگی مردم تأثیرگذار است، گفت: این مقوله از هنر، قابلیت زیادی در ایجاد فضا و انتقال حس و پدید آوردن شرایط مساعد برای درگیر شدن مخاطب دارد که در حاشیه هنر‌های دیگر رشد می‌کند.

وی افزود: ساحت تعامل رفتاری انسان از هنر متأثر است و می‌تواند قسمت مهمی از هویت جوامع را تشکیل دهد و حتی به بخش اصیل آن بدل شود.

یوسفی نژاد بر نقش مخاطب نیز در ایجاد آثار هنری اشاره کرد و ادامه داد: در نگریستن به یک اثر هنری هم کلیت اثر گرایش‌های خاصی در فرد بر می‌انگیزد و هم اجزای مختلف آن اثر.

این در حالیست که در بخش آثار شاخص جشنواره هنرهای تجسمی به میزبانی نگارخانه نارنج ١٩ اثر از هنرمندان به نمایش درآمده است.

بخش رقابتی جشنواره هنر‌های تجسمی فجر شیراز به نمایش آثار همه هنرمندان شرکت کننده در این رویداد اختصاص دارد و سه شنبه ٢٤ بهمن ماه از ساعت ١٧ در نگارخانه وصال برپا خواهد شد.

همچنین نمایش آثار رقابتی همزمان با نگارخانه تار و پود، موزه گالری آب و نگارخانه استاد غلامی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

گفتنی است این جشنواره تا ۳۰ بهمن ادامه دارد.
انتهای پیام/ر

گشایش بخش تخصصی جشنواره هنرهای تجسمی فجر فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار