فرماندار مشگین شهر از ظرفیت بالای گردشگری مشگین شهر و تحولی عظیم در بخش گردشگری مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،میرعلی رحیمی زاد، فرماندار مشگین شهر گردشگری را ظرفیت بی بدیل این شهرستان در مسیر توسعه ذکر کرد و افزود: توجه اساسی به این مقوله سرعت رشد و تعالی شهرستان را شتاب می بخشد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش افزایش یافته ، گفت: در حال حاضر در این شهرستان در دست اجرا است که پنج مورد آن مربوط به کمپینگ گردشگری است و در صورت تکمیل شاهد تحول بیشتری در بخش گردشگری خواهیم بود.
فرماندار مشگین شهر اظهار کرد: در سال های اخیر گردشگری در این شهرستان با راه اندازی پل معلق و زیپ لاین آن بویژه سرمایه گذاری در طرح های آب درمانی رونق چشمگیری داشته است.
رحیمی زاد افزود: بیش از 15 سرمایه گذار هم برای اجرای طرح های گردشگری اعلام آمادگی کردند که در صورت تحقق آنها شاهد تحول بزرگی در بخش گردشگری مشگین شهر خواهیم بود.
وی درباره راه اندازی تله سیژ در دامنه های سبلان افزود: طرح تله سیژ با مشارکت بخش خصوصی در آب درمانی شابیل با هدف رونق گردشگری و کوهنوردی در دامنه سبلان راه اندازی می شود.
فرماندار مشگین شهر با اشاره به جذب گردشگری در دامنه های سبلان اضافه کرد: صعود کوهنوردان به دامنه سبلان را از طرف آب درمانی موئیل و شیروان درسی را هم پیگیری می کنیم تا انتقال گردشگران با استفاده از خودروها به حداقل برسد.
رحیمی زاد همچین به وجود آثار تاریخی متنوع در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ساماندهی و بازسازی آثار تاریخی این شهرستان که یکی از مناطق گردشگر پذیر استان اردبیل است، مورد غفلت قرار گرفته و مصمم هستیم آثار تاریخی این شهرستان را ساماندهی کنیم .
وی اضافه کرد: کهنه قلعه و شهر یئری از جمله آثار تاریخی و باستانی این شهرستان است که متاسفانه در ساماندهی آنها اقدام موثری صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: برای ساماندهی هر یک از این آثار در چند سال اخیر چهار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده و ضروری است سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان برای ساماندهی این آثار اهتمام جدی داشته باشد.
فرماندار مشگین شهر بیان کرد: این شهرستان دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
وی اضافه کرد: ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده که ساماندهی آنها مورد تاکید قرار گرفته است .

انتهای پیام/ح

توسعه جذب گردشگر در دامنه سبلان

برچسب ها: فرمانداری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.