رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: محور اصلی توسعه استان اردبیل کشاورزی است.

کشاورزی محور اصلی توسعه استان اردبیل

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،داود شایقی صبح امروز در جلسه بررسی پروژه‌های حوزه راه اردبیل اظهار داشت: در بودجه سال آینده راه‌ها و راه‌آهن استان اردبیل با افزایش مناسب اعتبارات روبه‌روست به طوری که تلاش می‌کنیم تا از منابع مختلف نسبت به جذب اعتبار برای پروژه راه و راه‌آهن اقدام کرده و استان اردبیل را از بن‌بست موجود در این حوزه خارج کنیم.

وی بیان کرد: در یک هدفگذاری جامع و گسترده هم در شمال و هم در جنوب استان اردبیل و هم غرب و شرق توسعه محورهای مواصلاتی و احداث بزرگراه و چهارخطه ایمن در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم شرایط مناسبی برای مهیا شدن جاده‌های ایمن فراهم آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از راه‌های ارتباطی نظیر کلور به درام و نیز فیروزآباد و اتصال آن به راه‌های شمال کشورمان زمینه تقویت توانمندی‌های گردشگری و افزایش ورود گردشگران به جنوب استان و سایر مناطق فراهم آید.

شایقی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: همچنان محور اصلی توسعه استان اردبیل کشاورزی است و با اجرای طرح‌های مناسب سعی بر این است تا تولید محصولات در این حوزه به شکل مدرن و اغلب به صورت گلخانه‌ای انجام شود.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در همه مناطق استان اردبیل طرح‌های خوبی را با هدف کاهش میزان مصرف آب و افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی هدفگذاری کرده که در رسیدن به این اهداف و برنامه‌ها سعی بر تقویت رویکرد حمایتی از بخش خصوصی و تولیدکنندگان واقعی است.

دبیر شورای اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با اشاره به محدودیت منابع مالی دولتی گفت: ما در سایه توان بخش خصوصی می‌توانیم واحدهای تولیدی متنوعی را در بخش کشاورزی تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/ع

توسعه محورهای مواصلاتی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.